Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 2017

Παπαχρήστου Δ. Βασίλειος Αιρετός ΠΥΣΔΕ Σερρών: Η διαρροή της πρότασης για νέα μοριοδότηση των δυσμενών συνθηκών των σχολικών μονάδων και η σιγή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας



Η διαρροή της πρότασης για νέα μοριοδότηση των δυσμενών συνθηκών των σχολικών μονάδων και η σιγή της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας
Παπαχρήστου Δ. Βασίλειος
Αιρετός ΠΥΣΔΕ Σερρών
Για μία ακόμη φορά το Υπουργείο Παιδείας αποδεικνύει πώς εργάζεται νυχθημερόν και στις αργίες. Πάντοτε προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας, λέμε τώρα!! Ή μήπως για να είμαστε ακριβείς και ορθοί, των θεσμών; Ρητορικό το ερώτημα.
Η λογική των non paper, των δελτίων τύπου, αντικαταστάθηκε από την λογική μιας ανακοίνωσης και διαρροής σε εκπαιδευτικές ιστοσελίδες.
Αυτή η αρχή τους, μας αφήνει άφωνους.

Τελευταίο επίτευγμα της αρχής αυτής είναι η δημοσιοποίηση αργά το απόγευμα της Παρασκευής στον επίσημο ιστότοπο του υπουργείου Παιδείας (αυτολεξεί):
08-12-17 Σε ΚΥΣΠΕ, ΚΥΣΔΕ, ΟΛΜΕ και ΔΟΕ η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων
Η δημοσίευση μνημονεύει στην ουσία τμήματα του εγγράφου με Αρ. Πρωτοκόλλου : Φ10/1814/209457/ΓΔ4/7-12-2016 του υπουργείου παιδείας.
Και μεταξύ των άλλων η ανακοίνωση αναγράφει και τα εξής:
«Τέλος, με τη χρήση εργαλείων λογισμικού αποτυπώθηκαν τα κριτήρια που αφορούν στον πληθυσμό της έδρας του σχολείου, την οργανικότητα της σχολικής μονάδας, την απόσταση των σχολείων από την έδρα του νομού, το υψόμετρο και τη νησιωτικότητα των περιοχών. Για κάθε σχολική μονάδα, που βρίσκεται εκτός πρωτεύουσας νομού, συνεκτιμήθηκαν η υψομετρική διαφορά κατά την μετάβαση από την πρωτεύουσα του νομού στο σχολείο, η ποιότητα του οδικού δικτύου μέχρι το σχολείο, οι εναλλακτικές διαδρομές πρόσβασης, οι ιδιαίτερες συνθήκες του τόπου του σχολείου (περιοχή εργοστασίων, περιοχή λιγνιτωρυχείων, μειονοτικά σχολεία, παραμεθόριες περιοχές, τουριστικές περιοχές)»
Μερικές επισημάνσεις:
1η:
Πού βρίσκεται άραγε ο πίνακας μοριοδότησης;
Όχι στην επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου παιδείας αλλά με την μορφή διαρροών σε ιστότοπους εκπαιδευτικών νέων.
Γιατί άραγε;
2η:
Επί του πίνακα που διέρρευσε «τυχαίως» και τεχνηέντως πρέπει να σημειώσουμε τα εξής:
        I.            Ποιος ο λόγος της πρόσκλησης, αποτύπωσης της γνώμης των κατά τόπους ΕΛΜΕ και ΠΥΣΔΕ, από το υπουργείο, όταν η γνώμη τους δεν μέτρησε;
     II.            Πού εδράζεται για τους διοικούντες το υπουργείο Παιδείας η διαβούλευση όταν οι όποιες αποφάσεις για το καίριο αυτό ζήτημα δεν έλαβαν υπόψη τις προτάσεις των κατά τόπους ΕΛΜΕ και ΠΥΣΔΕ που γνωρίζουν καλύτερα από τους καρεκλοκένταυρους του υπουργείου παιδείας τα χαρακτηριστικά που αναφέρει η εγκύκλιος;
   III.            Πώς έχουν άραγε στο μυαλό τους τη δημοκρατία όταν απορρίπτουν τις προτάσεις που έλαβαν;
   IV.            Και γιατί επιλέγεται παραμονή των εορτών η παρούσα δημοσίευση;
Πιθανότατα θα αντέτεινε κάποιος: Το υπουργείο δεν έπραξε κάτι που να δημιουργεί πρόβλημα στην ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων και στην εκπαιδευτική διαδικασία, με τη δημοσιοποίηση της αλλαγής των μορίων δυσμενών συνθηκών των σχολικών μονάδων έστω και στην παρούσα χρονική στιγμή.
Ας υποθέσουμε ότι τα πράγματα είναι όπως αναφέρονται. Γιατί να γίνει με αυτόν τον έμμεσο τρόπο λίγο πριν κλείσουν τα σχολεία;
Για έναν και μόνον λόγο: Για να μην υπάρξουν αντιδράσεις από την εκπαιδευτική κοινότητα.
1.     Αν ανατρέξουμε στις υπουργικές αποφάσεις, που για πρώτη φορά στην ιστορία της Ελληνικής Δημόσιας Εκπαίδευσης συνδέουν τον ελάχιστο αριθμό μαθητών για να εγκριθεί τμήμα είτε ομάδας προσανατολισμού στα Γενικά Λύκεια, είτε Γενικής Παιδείας στην Α Λυκείου, τομέα και ειδικότητας στα Επαγγελματικά Λύκεια, με τα μόρια δυσμενών συνθηκών των σχολικών μονάδων:
                                i.            Υπ. Απόφαση. 108279/Δ2/1 Ιουλίου 2016 (ΦΕΚ 2182 τ Β / 14-07-2016) με θέμα: «Προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων Ομάδων μαθημάτων Προσανατολισμού και μαθημάτων επιλογής στο Γενικό Λύκειο»
                             ii.            Υπ. Απόφαση. Φ12/127076/Δ4 /1 Αυγούστου 2016  (ΦΕΚ Τεύχος Β’ 2434/05.08.2016) «Ελάχιστος αριθμός μαθητών για τη δημιουργία τμήματος Γενικής Παιδείας της Α' Τάξης, τμήματος Τομέα της Β' Τάξης και τμήματος Ειδικότητας της Γ' Τάξης Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.)»
                           iii.            Υπ. Απόφαση. Φ12/134644/Δ4/ 8 Αυγούστου 2017 (ΦΕΚ 2891 τ Β/ 21-08-2017) «Ελάχιστος αριθμός μαθητών για τη δημιουργία τμήματος Γενικής Παιδείας της Α΄ Τάξης, τμήματος Τομέα της Β΄ Τάξης και τμήματος Ειδικότητας της Γ΄ Τάξης Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.).»
2.     Αν λάβουμε υπόψη και την τελευταία τοποθέτηση του πολιτικού μας προϊσταμένου αναφορικά με τη δέσμευσή του προς τους δανειστές μας:
«Θέσπιση κριτηρίων για συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων»
3.     Αν μελετήσουμε την διαρροή για το νέο πρόγραμμα σπουδών της Β Λυκείου Γενικού Λυκείου όπου οι μαθητές θα μπορούν να επιλέγουν τρεις ομάδες μαθήματα των τεσσάρων ωρών

καθίσταται σαφές ό,τι όλα καταλήγουν σε συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων που θα επενδυθούν με τον μανδύα της μη ύπαρξης επαρκούντων μαθητών για να φοιτήσουν αφού θα έχουμε σύνδεση αριθμού μαθητών με μόρια δυσμενών συνθηκών σχολικών μονάδων και μη ύπαρξη επαρκούντων μαθητών για να παρακολουθήσουν τα τρία μαθήματα στη Β Λυκείου με το νέο πρόγραμμα σπουδών.
Οι άνθρωποι είναι καλλιτέχνες.
Η ΟΛΜΕ πρέπει να δραστηριοποιηθεί παρ’ αυτά να μελετήσει το θέμα με το νομικό της σύμβουλο ή με νομικό γραφείο, να μην αφήσει να ψηφιστεί η νέα μοριοδότηση των δυσμενών συνθηκών των σχολικών μονάδων και να αντιτείνει ολοκληρωμένη πρόταση στον Αρμαγεδδώνα που θα χτυπήσει τις σχολικές μονάδες.
Και βεβαίως δεν κινδυνολογώ. Εκθέτω γεγονότα με βάση την νομοθεσία και την κοινή λογική
Εύχομαι να μην δικαιωθώ ως προς τις προβλέψεις μου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου