Δευτέρα 27 Μαΐου 2013

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΑΚΕ Δ.Ε ΖΑΚΥΝΘΟΥ


Την παραίτηση του υπουργού Παιδείας ζητά η ΔΑΚΕ καθηγητών Ζακύνθου 

Η ΔΑΚΕ (Δ.Ε) (Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης)  Ζακύνθου οφείλει προς την Ζακυνθινή κοινωνία και τους εκπαιδευτικούς της μέσης εκπαίδευσης να καταθέσει τις θέσεις και τις απόψεις της σε σχέση με τα γεγονότα, που τον τελευταίο μήνα προκάλεσαν τρικυμία στα ήδη ταραγμένα νερά της εκπαίδευσης.
Παραμονές των διακοπών του Πάσχα και συγκεκριμένα τα ξημερώματα της Παρα-σκευής 26/4/2013 το Υπουργείο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης έκρινε σκόπιμη την προώθηση πολυνομοσχεδίου, το οποίο ψηφίστηκε την Κυριακή των Βαΐων 28/4, σύμφωνα με το οποίο αυξάνεται το διδακτικό ωράριο των καθηγητών κατά δύο ώρες. Παράλληλα –σχεδόν ταυτόχρονα- προώθησε Προεδρικό Διάταγμα για υποχρεωτικές μεταθέσεις των εκπαιδευτικών ανά την Ελλάδα.
Είναι προφανώς ύποπτη η χρονική περίοδος που επελέγη από την ηγεσία του Υπουρ-γείου για τη
θεσμοθέτηση τόσο σοβαρών μεταβολών στο εργασιακό καθεστώς των καθηγητών. Και είναι εξίσου προφανές, πως οι εξελίξεις αυτές θα πυροδοτούσαν α-κραίες αντιδράσεις εκ μέρους της ομοσπονδίας των εκπαιδευτικών (ΟΛΜΕ), με μόνη επιλέξιμη πρόταση την απεργία μέσα στις πανελλαδικές εξετάσεις. Μήπως, λοιπόν, «επιθυμούσε» το υπουργείο μια τέτοια πρόταση απεργίας και την προκάλεσε εσκεμ-μένα; Αφήνουμε την κρίση στους αναγνώστες.
Συντεταγμένα εκπρόσωποι του Υπουργείου, της Κυβέρνησης, καθώς και η συντρι-πτική πλειοψηφία των μέσων μαζικής ενημέρωσης, επικέντρωσαν τα πυρά τους στους «ανάλγητους-λουφαδόρους» καθηγητές, που απειλούν την κορυφαία διαδικασία της εκπαιδευτικής χρονιάς επειδή αυξήθηκε το διδακτικό τους ωράριο κατά δύο ώρες. Βουλευτές της κυβέρνησης κατασυκοφάντησαν και προσπάθησαν με αήθη επι-χειρήματα να «ακυρώσουν» τους εκλεγμένους εκπροσώπους των καθηγητών στο Δ.Σ της ΟΛΜΕ αλλά και τους εκπαιδευτικούς γενικότερα.
Δηλώνουμε ξεκάθαρα και ηχηρά, ως ενεργοί καθηγητές και ως μέλη της ΔΑΚΕ, ότι από μόνη της η αύξηση των ωρών διδασκαλίας δεν αποτελεί σημαντικό πρόβλημα, οπότε δεν θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια τέτοια ακραία αντίδραση εκ μέρους της ΟΛΜΕ και των εκπαιδευτικών. Ούτως ή άλλως οι καθηγητές κάθε σχολείου παραμέ-νουν πολύ περισσότερες ώρες πέραν του υποχρεωτικού διδακτικού τους ωραρίου τους. Κάθε εκπαιδευτικός έχει και διοικητικά καθήκοντα. Οι περισσότεροι είναι υ-πεύθυνοι τμημάτων που σημαίνει πως σε καθημερινή βάση διαχειρίζονται κάθε γρα-φειοκρατική υποχρέωση, που αφορά στο τμήμα ευθύνης τους, όπως για παράδειγμα τις απουσίες, τα ενημερωτικά σημειώματα, τους βαθμούς, τις καρτέλες των μαθητών, το μητρώο, τις βάσεις δεδομένων (έπαφος- surney…) κλπ. Αναλογιστείτε το φόρτο εργασίας του υπεύθυνου για το πρόγραμμα του σχολείου. Σκεφτείτε το στρες που υ-φίσταται ο συγκεκριμένος εκπαιδευτικός όταν έχει για παράδειγμα π.χ 500+ ώρες να τακτοποιήσει σε εβδομαδιαίο πρόγραμμα με ατέλειωτους περιορισμούς και το σχο-λείο πρέπει να έχει πρόγραμμα την επόμενη μέρα. Μήπως το πρόγραμμα αυτό εκπο-νείται στο σχολείο; Σε κάθε αλλαγή τοποθέτησης ή απόσπασης χρειάζεται καινούργιο εξ΄ αρχής πρόγραμμα. Πότε τελειώνει αυτό; Αρκεί να αναφέρουμε ότι φέτος το Υ-πουργείο παιδείας τοποθέτησε ξενόγλωσσους εκπαιδευτικούς στη Ζάκυνθο το Μάρ-τιο!  Κάθε σχολείο οφείλει να έχει διοικητικό γραμματέα. Στη Ζάκυνθο δεν έχει κα-νένα σχολείο γραμματέα, οπότε και τα υπόλοιπα γραφειοκρατικά καθήκοντα μετακυ-λίονται στους κατά περίπτωση διαθέσιμους εκπαιδευτικούς. Και βέβαια οι σημειώ-σεις, τα διαγωνίσματα, οι διαφάνειες δεν γίνονται στο σχολείο. Δεν υπάρχει ούτε ο χρόνος, ούτε ο χώρος ούτε η υποδομή για τις εργασίες αυτές σε κανένα σχολείο.  
Ας δούμε τώρα τα παρελκόμενα της αύξησης του διδακτικού ωραρίου. Δημιουργού-νται άμεσα πλεονάζοντες – υπεράριθμοι καθηγητές σε όλους τους κλάδους. Σύμφωνα λοιπόν με το Π.Δ ενεργοποιείται η υποχρεωτική μετάθεση. Αρχικά μέσα στην Περι-φέρεια. Δηλαδή στην περιφέρεια Ιονίων νήσων: Κεφαλονιά, Ιθάκη, Κέρκυρα…Αν αρνηθεί ο εκπαιδευτικός ή δεν υπάρχει κενό στην περιφέρεια, μετακινείται – μετατί-θεται οπουδήποτε στην Ελλάδα. Άρα ένας εκπαιδευτικός, που τοποθετήθηκε κάποτε στη Ζάκυνθο και πέρασε επιτυχώς την δοκιμαστική διετία μονιμοποίησης, ενδεχομέ-νως έφτιαξε οικογένεια ή μετακόμισε με την οικογένειά του και επιτέλους εγκατα-στάθηκε κάπου, καλείται να μετακινηθεί εκβιαστικά και μάλιστα για πέντε χρόνια ξανά μακριά από τον τόπο κατοικίας του. Και γράφουμε «ξανά» διότι είτε ως αναπληρωτής έχει ήδη περιδιαβεί τη «μισή» Ελλάδα είτε ως διορισμένος- πάντα πλέον- μέσω ΑΣΕΠ, εξαιρετικά σπάνια τοποθετείται κοντά (έστω) στον τόπο κατοικίας του. Μετά, λοιπόν, από πέντε – έξι έως και δώδεκα χρόνια καλείται κάποιος να ξεριζωθεί με ό,τι συνεπάγεται στην ψυχολογία του ίδιου και των οικείων του, αλλά και στο οικονομικό κόστος μιας τέτοιας μετακίνησης. Θα συντηρεί ο εν λόγω εκπαιδευτικός - ¨φαντάρος¨ τον εαυτό του, την οικογένειά του και φυσικά θα είναι και συνεπής και συγκεντρωμένος στο έργο του. Με 700-900€. Ασύλληπτο σενάριο. Παρόλα αυτά και μετά τις υποχρεωτικές μεταθέσεις, θα πλεονάζουν εκπαιδευτικοί σε διάφορους, αν όχι σε όλους, τους κλάδους. Γι’ αυτούς δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη. Απόλυση; Εκτι-μούμε προφανώς. Κάποιοι θα σκεφτούν, γιατί όχι; Τόσοι απολύονται καθημερινά. Τι το ιδιαίτερο έχουν οι εκπαιδευτικοί; Θα αναλύσουμε, λοιπόν, πώς προσλαμβάνεται ως μόνιμος ένας εκπαιδευτικός. Τα τελευταία χρόνια μόνο μέσω ΑΣΕΠ και με μόρια εφόσον υπηρέτησε ως αναπληρωτής σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Το πιο σκληρό ΑΣΕΠ αφού ο υποψήφιος προς διορισμό εξετάζεται σε όλη την Πανεπιστη-μιακή ύλη, τα παιδαγωγικά και τις διδακτικές μεθόδους στο αντικείμενό του. Υπάρ-χουν μάλιστα και ειδικότητες (όπως οι ΠΕ4 – φυσικοί, χημικοί, βιολόγοι) που εξετά-ζονται και σε ειδικότητες τις οποίες ουδέποτε διδάχτηκαν στο πανεπιστήμιο. Εξοντω-τική και σίγουρα η πλέον αξιόπιστη και αξιοκρατική διαδικασία επιλογής προσωπικού στο Δημόσιο.
Πώς θα απολύσεις λοιπόν από ένα τέτοιο κλάδο αν προηγουμένως δεν τον συκοφα-ντήσεις, διαβάλεις και εκθέσεις στην κοινωνία; Ο συγκεκριμένος κλάδος χρειάζεται αρκετή προεργασία για απολύσεις! Μάλλον έτσι εξηγούνται πολλά.
Όσο για το νόμο Μανιτάκη οι δημόσιοι λειτουργεί όπως και οι εκπαιδευτικοί, αφήνο-νται εκτεθειμένοι σε οποιονδήποτε επιθυμεί την οικονομική και κοινωνική τους εξό-ντωση. Αρκεί μια κακόβουλη καταγγελία ή μήνυση ώστε να επιβληθεί αυτομάτως το μέτρο της αργίας. Καταργείται επιλεκτικά το τεκμήριο αθωότητας. Προσβάλλεται βάναυσα η δημοκρατία.
Με σαφή, απόλυτο και κατηγορηματικό τρόπο καταγγέλλουμε την μεθόδευση του Υ-πουργείου Παιδείας. Εκτιμούμε προσχεδιασμένη την πρόκληση της ΟΛΜΕ και την προληπτική επιστράτευση, που κρίνουμε ως προσβλητική ενέργεια προς τη Δημο-κρατία. 
Ως ΔΑΚΕ Δ.Ε Ζακύνθου είμαστε αντίθετοι σε κάθε μνημονιακό –τροϊκανής προέ-λευσης- μέτρο που υποβαθμίζει το βιοτικό επίπεδο των εκπαιδευτικών.
Οι δυνάμεις της αριστεράς επιχειρούν να εκμεταλλευτούν τη δύσκολη οικονομική συγκυρία για πολιτικά οφέλη. Ως συνήθως υπόσχονται τα πάντα στους πάντες χωρίς να προτείνουν καμία λύση. Λέμε ΟΧΙ στον αριστερό λαϊκισμό.
Απαιτούμε:
•    την άμεση άρση της πολιτικής επιστράτευσης των εκπαιδευτικών,
•    την απόσυρση του Π.Δ για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις,
•    να αποσυρθεί το αυταρχικό πειθαρχικό δίκαιο Μανιτάκη,
•    τη διασφάλιση των οργανικών θέσεων με επαναφορά του προηγούμενου δι-δακτικού ωραρίου.
•    25 μαθητές ανά τμήμα
Επιπλέον:
•    Λέμε όχι στις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων.

Ως ΔΑΚΕ Δ.Ε Ζακύνθου καταγγέλλουμε τον βουλευτή της Ν.Δ κ. Άδωνη Γεωργιάδη, για την αήθη και προκλητική συμπεριφορά του απέναντι στον πρόεδρο τη ΟΛΜΕ κ. Νίκο Παπαχρήστο αλλά και για το χαρακτηρισμό των καθηγητών ως «γαϊδούρια». Παρεμπιπτόντως ποια «γαϊδούρια» μορφώνουν το δικό του παιδί; Τον ίδιο ποια «γαϊ-δούρια» τον μόρφωσαν;
Καλούμε τον υπουργό Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλο αμέσως μετά το πέρας των πανελ-λαδικών εξετάσεων να υποβάλλει την παραίτησή του στον Πρωθυπουργό, καθώς με δική του αποκλειστικά ευθύνη οδήγησε προσχεδιασμένα τον κλάδο σε πολιτική επι-στράτευση, προσβάλλοντας το κύρος και την αξιοπρέπεια του Έλληνα καθηγητή.
Ως μέλη της ΔΑΚΕ οριοθετούμε το ιδεολογικό – συνδικαλιστικό μας πλαίσιο με την πίστη στις αρχές του δημοκρατικού μας πολιτεύματος, όπως εκφράζεται μέσα από το στερέωμα της λαϊκής κυριαρχίας και του πολυκομματικού κοινοβουλευτισμού και στον ελεύθερο ανεξάρτητο και ακομμάτιστο συνδικαλισμό. Παλεύουμε για ένα κρά-τος πρόνοιας με δημόσια, δωρεάν και αξιόπιστη παιδεία για όλους. 

Ο Αντιπρόεδρος                                    Ο Γραμματέας
                                                        
Ανδρίτσος Θανάσης                            Γαρδέλης Νίκος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου