Κυριακή 22 Ιανουαρίου 2017

Νέα επιχείρηση ψαλιδίσματος χιλιάδων θέσεων καθηγητών




Η μείωση ωρών στα προγράμματα του Δημοτικού και του Γυμνασίου, που έγινε την τρέχουσα σχολική χρονιά, όπως φάνηκε περίτρανα ότι πριμοδοτήθηκε και πριμοδότησε την πολιτική των περικοπών και δεν είχε  πραγματικό στόχο  την ελάφρυνση του μαθητή. Την απόδειξη τη βιώνουν ήδη, με τραγικό τρόπο, οι χιλιάδες αναπληρωτές οι οποίοι εργάζονταν τα προηγούμενα χρόνια στα σχολεία και φέτος είναι άνεργοι.
Όσο για αυτούς που αναπνέουν την κιμωλία μέσα στην τάξη, αυτό που εισπράττουν είναι οι τεράστιες δυσκολίες που σημειώθηκαν σε Δημοτικά και Γυμνάσια για να φτιαχτεί ωρολόγιο πρόγραμμα καθώς στα σχολεία ξαφνικά είναι πλέον μειοψηφία οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι εξαντλούν μόνο σε αυτά το ωραριό τους

Στην ίδια κατεύθυνση είναι φανερό, ότι θα κινηθούν τα πράγματα, με το νέο Λύκειο που εξαγγέλθηκε από το Υπουργείο Παιδείας, καθώς περιορίζεται δραστικά το ωρολόγιο πρόγραμμα με μαζικό εξοστρακισμό πολλών ειδικοτήτων εκπαιδευτικών
Θυμίζουμε πως το σχέδιο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής περιγράφει ότι οι δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου θα είναι προσανατολισμένες αποκλειστικά στην πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση και ειδικά στη Γ’ Λυκείου ουσιαστικά θα διδάσκονται μόνο τα μαθήματα των πανελλαδικών εξετάσεων.
ΨΑΛΙΔΙΖΟΥΝ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ (σχόλιο πάνω στις νέες προτάσεις του ΙΕΠ για το Λύκειο, του Δημήτρη Τσιριγώτη)
Ο συνολικός αριθμός των σχολικών μονάδων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας ανέρχεται σε 3455. Από αυτές οι 1677 είναι Γυμνάσια και οι 1060 Λύκεια (οι υπόλοιπες είναι κυρίως ΕΠΑΛ). Ο συνολικός αριθμός των μαθητών στα Γυμνάσια – Λύκεια είναι 500.000 περίπου. Ο Γενικός μέσος όρος των μαθητών ανά τμήμα στα σχολεία της Β/θμιας είναι 20 μαθητές περίπου. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν 25.000 περίπου τμήματα μαθητών στα Γυμνάσια – Λύκεια. (15.000 τμήματα Γυμνασίων και 10.000 τμήματα Λυκείων κατά προσέγγιση).
ΓΥΜΝΑΣΙΟ: (μείωση κατά 2.250 θέσεων καθηγητών)
Κατά το σχολικό έτος 2016-2017 μειώθηκε για τα Γυμνάσια κατά 3 ώρες ανά τμήμα το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα (από 35 σε 32 ώρες).  Άρα ψαλιδίστηκαν συνολικά 45.000 ώρες μαθημάτων τη εβδομάδα σε όλη τη χώρα. Αν θεωρήσουμε ότι το μέσο εβδομαδιαίο ωράριο ενός καθηγητή είναι περίπου 20 ώρες αυτό σημαίνει ότι υπήρξε μείωση κατά 2.250 θέσεων καθηγητών Γυμνασίου. Η πλειοψηφία των καθηγητών αυτών ανήκαν στις πολυπληθείς ειδικότητες (ΠΕ02,ΠΕ04, ΠΕ19-20, ΠΕ03).
ΛΥΚΕΙΟ: (μείωση κατά 1.150 θέσεων καθηγητών)
Σύμφωνα με την νέα μείωση που προτείνει το ΙΕΠ για τα Λύκεια κατά 3 ώρες στη Β’ Λυκείου (από 35 σε 32 ώρες ) και κατά 4 ώρες για την Γ’ Λυκείου (από 32 σε 28 ώρες) αυτό πρακτικά σημαίνει νέα ψαλίδιση 23.000 ωρών μαθημάτων τη εβδομάδα σε όλη τη χώρα. Δηλαδή άλλους 1.150 λιγότερους καθηγητές Λυκείων.
ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΘΥΜΑ : ΤΑ PROJECT ;
Δεν θέλω να είμαι μάντης κακών ειδήσεων αλλά οφείλω να σας περιγράψω έναν ακόμα κίνδυνο. Το έτος 2016-2017 κόπηκαν από τα Γυμνάσια όλα τα μαθήματα βιωματικών δράσεων (ΣΚΖ, Φύση και Άσκηση, Πολιτισμός και Δραστηριότητες Τέχνης, ΣΕΠ, Τοπική Ιστορία, Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη) και αντί αυτών θα γίνεται πλέον στα Γυμνάσια η πολυσυζητημένη «θεματική εβδομάδα». Πολύ φοβάμαι ότι και στα Λύκεια θα γίνει κάτι αντίστοιχο και θα κοπούν τα project. Πως θα επιτευχθεί κάτι τέτοιο; Με τις λεγόμενες «δημιουργικές-συνθετικές εργασίες». Αν συμβεί κάτι τέτοιο αυτό πρακτικά σημαίνει ψαλίδιση επιπλέον 1.200 θέσεων καθηγητών Λυκείων περίπου.
«ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ»
Κάποιοι ίσως πουν ότι κινδυνολογώ. Όμως πολλές συμπτώσεις μαζεμένες, δεν νομίζετε; Και όλες κατά ένα περίεργο τρόπο κόβουν ώρες. Ούτε μια, έτσι για δείγμα, δεν προσθέτει ώρες. Είναι φανερό ότι όλα αυτές οι «συμπτώσεις» έχουν ένα κοινό : εξοικονομούν ώρες. Ο λόγος είναι και αυτός προφανής. Στόχος είναι η ελαχιστοποίηση των κενών, και η δημιουργία νέων δεξαμενών πλεοναζόντων εκπαιδευτικών στα πλαίσια του «εξορθολογισμού» της διαχείρισης του εκπαιδευτικού προσωπικού. Το θέμα είναι ότι η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας «ντύνει» τις περικοπές αυτές με παιδαγωγικό «μανδύα» προβάλλοντας «το καλό των παιδιών».
Τα σχολεία, χωρίς καμία αμφιβολία, δεν υπάρχουν για να έχουν δουλειά οι εκπαιδευτικοί. Όμως το να καθορίζονται οι οποιεσδήποτε αλλαγές με μοναδικό κίνητρο την δημιουργία πλεοναζόντων εκπαιδευτικών σίγουρα δεν μπορεί να βαπτισθεί «παιδαγωγική προσέγγιση». Πρόκειται για λογιστική προσέγγιση.
Μάλλον κοπτοραπτική θυμίζουν όλα αυτά. Το πατρόν έχει σχεδιαστεί ως εξής: Λείπουν ώρες από την ειδικότητα Α; Αντί να κάνουμε νέους διορισμούς ή προσλήψεις αναπληρωτών της ειδικότητας Α, κόβουμε ώρες από την ειδικότητα Β ώστε να πλεονάζει και της αναθέτουμε μαθήματα της ειδικότητας Α. Το μόνο που μένει είναι το παιδαγωγικό «αξεσουάρ» ώστε να γίνει πιο ελκυστική η «βιτρίνα».
Συντάκτης: Λέανδρος Μπολάρης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου