Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2016

ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΕ ΛΥΚΕΙΑ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ



ΣΤΟ ΧΡΟΝΟΝΤΟΥΛΑΠΟ της... Ιστορίας ζητά να τοποθετηθεί το πόρισμα της επιτροπής Διάκου για τις αλλαγές στα λύκεια και στο εξεταστικό σύσσωμος ο κόσμος της εκπαίδευσης. Σε αυτό συμφωνεί και η παράταξη των εκπαιδευτικών του ΣΥΡΙΖΑ, που χαρακτηρίζει το πόρισμα σχέδιο νεοφιλελεύθερης προέλευσης . Οι εκπαιδευτικοί όλων των ιδεολογικών αποχρώσεων, όπως εκφράζονται στις παρατάξεις της ΟΛΜΕ, ανακοίνωσαν χτες μέσω της Ομοσπονδίας ότι απορρίπτουν το πόρισμα της επιτροπής Διάκου στο σύνολο του και καλούν την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να μην υιοθετήσει της απαράδεκτες προτάσεις της επιτροπής γιατί θα συναντήσει οξύτατες αντιδράσεις από καθηγητές και εκπαιδευτική κοινότητα. Το
πόρισμα αυτό μαζί με όλες τις υπόλοιπες προτάσεις για τις αλλαγές στα λύκεια και τον νέο τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ θα κατατεθούν το επόμενο διάστημα στη Βουλή. Όσο αφορά όμως το πόρισμα Λιάκου είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι ακόμη και η παράταξη των εκπαιδευτικών του ΣΥΡΙΖΑ (ΣΥΝΕΚ) στην ΟΛΜΕ ανακοίνωσε ότι βασικές κατευθύνσεις του πορίσματος Λιάκου όχι μόνο δεν αποτελούν βάση διαλόγου, αλλά κινούνται σε επικίνδυνη αντιδραστική και νεοφιλελεύθερη κατεύθυνση και γι ' αυτό τον λόγο απαιτείται άμεσα το υπουργείο Παιδείας να ξεκαθαρίσει τη θέση και τις προθέσεις του.

Βολές κατά Λιάκου
Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και σύμβουλοι του ίδιου του υπουργού Παιδείας, Νίκου Φίλη, όπως o θ. Κοτσιφάκης, υποστήριξαν ότι εάν εφαρμόζονταν οι προτάσεις του προέδρου της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, Α. Λιάκου, θα οδηγούσαν στο ξεθεμελίωμα όσων θετικών αλλαγών έγιναν τα τελευταία δύο χρόνια. Μάλιστα ο κ. Κοτσιφάκης, αναφερόμενος στην πρόταση Λιάκου περί τετραετούς γυμνασίου και διετούς λυκείου, τόνισε ότι αυτό θα είναι και ο πλήρης ενταφιασμός της προοπτικής για την καθιέρωση της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης που αποτελεί προγραμματική εξαγγελία του ΣΥΡΙΖΑ. Οι εκπαιδευτικοί του ΣΥΡΙΖΑ μάλιστα αποδίδουν βαριές κατηγορίες στον κ. Λιάκο καθώς υποστηρίζουν ότι η βασική φιλοσοφία του υπομνήματος δεν είναι η αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης σε γυμνάσιο και λύκειο, έτσι ώστε όλοι οι μαθητές να αποκτούν στέρεη, πλατιά μόρφωση, να αμβλύνονται οι ανισότητες και να διασφαλίζονται οι ίσες ευκαιρίες και τα μορφωτικά δικαιώματα όλων, αλλά η κατηγοριοποίηση των μαθητών με δήθεν αξιολογικά κριτήρια επίδοσης, που στην πραγματικότητα όμως είναι ταξικά κριτήρια, τα οποία θα οδηγήσουν σε αποκλεισμό από το λύκειο των παιδιών που προέρχονται από χαμηλά κοινωνικά στρώματα και από ευπαθείς κοινωνικές ομάδες.

ΝΙΚΟΛΙΤΣΑ ΤΡΙΓΚΑ
ΕΘΝΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου