Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2016

Τα 11 «όχι» και τα 3 «ναι» στην πρόταση της επιτροπής «Λιάκου»



Θετική είναι η Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων στην πρόταση  της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την παιδεία  να περιοριστούν οι απουσίες των μαθητών, να θεσπιστεί ο Σύμβουλος /Καθηγητής  και να επανέλθει ο θεσμός  της Τράπεζας Θεμάτων, ενώ διαφωνεί  ή επιφυλάσσεται με έντεκα σημεία.
Ειδικότερα  η ΠΕΣΣ θεωρεί ότι η  πρόταση της επιτροπής:
1.    Κρίνεται ως αδύνατη να εφαρμοσθεί όχι μόνο σε όλη την επικράτεια, αλλά ακόμη και σε μεγάλα αστικά κέντρα, καθώς οι δυνατοί συνδυασμοί μαθημάτων που μπορεί να επιλέξει ένας μαθητής υπερβαίνει τις 10.000. Το γεγονός αυτό, δημιουργεί σύνθετα κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα ίσων ευκαιριών, οδηγεί σε κλείσιμο μεγάλου αριθμού σχολικών μονάδων και απώλεια πολλών θέσεων εκπαιδευτικών.
2.    Με τον τεράστιο αριθμό συνδυασμών επιλεγόμενων μαθημάτων, περιορίζει δραματικά τον
αριθμό των επιλεγόμενων τμημάτων στα οποία μπορεί ένας μαθητής να έχει πρόσβαση.
3.    Δεν μπορεί να υλοποιήσει τον προτεινόμενο διαχωρισμό των δύο εκπαιδευτικών βαθμίδων, (τετραετές Γυμνάσιο και Διετές Λύκειο) χωρίς την προηγούμενη επίλυση τεραστίων προβλημάτων κτιριακών υποδομών, δεδομένης της κτιριολογικής κατανομής και του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού των υφιστάμενων γυμνασίων και λυκείων.
4.    Δημιουργεί τεράστιο χάσμα ανάμεσα στο πλαίσιο λειτουργίας Γυμνασίου και Λυκείου, καθώς χαμηλώνει το επίπεδο του Γυμνασίου και αυξάνει αλματωδώς το επίπεδο του Λυκείου.
5.    Όχι μόνο δεν απεμπλέκει το Λύκειο από τις εισαγωγικές εξετάσεις, αλλά δομεί ένα λύκειο επί τη βάσει του τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
6.    Προκαλεί δυσμενείς επιπτώσεις στην πιστοποίηση των πτυχίων της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, καθώς πλέον θα είναι διετούς φοίτησης, χωρίς μάλιστα να περιγράφεται κάποιο συγκεκριμένο πλαίσιο λειτουργίας της.
7.    Κρίνεται ως θετική ως προς τη θεσμοθέτηση εθνικού απολυτηρίου όχι όμως και ως προς τη θεσμοθέτηση πιστοποιητικού αποφοίτησης, αμφιβόλου ισχύος.
8.    Κρίνεται ως θετική, στην προσπάθεια αναβάθμισης του Λυκείου, σχετικά με τον περιορισμό των απουσιών των μαθητών, τη θέσπιση του Συμβούλου/Καθηγητή, καθώς και την επαναφορά του θεσμού της Τράπεζας Θεμάτων.
9.    Είναι ασαφής ως προς το θεσμό της υποχρεωτικής συμμετοχής του μαθητή σε πρόγραμμα κοινωνικής εργασίας. Ο θεσμός απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή ώστε να έχει θετικό παιδαγωγικό αποτέλεσμα και να μη μετατραπεί σε θεσμό απλήρωτης εργασίας.
10.    Δεν προβλέπει δυνατότητα κινητικότητας μεταξύ Επαγγελματικής/Γενικής Εκπαίδευσης Λυκείου καθώς επίσης δεν προβλέπει δυνατότητα αλλαγής προσανατολισμού του μαθητή.
11.    Με την πριμοδότηση δήλωσης  α) μικρού αριθμού σχολών και β) σειράς προτίμησης από πλευράς μαθητή, μπορεί να οδηγήσει σε τεράστιες αδικίες. Για παράδειγμα, ένας μαθητής να εισάγεται σε ένα τμήμα ΑΕΙ με χαμηλότερη βαθμολογία, έναντι κάποιου άλλου με υψηλότερη βαθμολογία.
12.    Κρίνεται κατ' αρχήν ως θετική ως προς τη δυνατότητα κινητικότητας εντός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά η υλοποίηση προϋποθέτει αφενός διασφάλιση αδιάβλητων διαδικασιών αφετέρου ριζική αναδιάρθρωση της δομής και των Προγραμμάτων Σπουδών στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, πράγματα που απαιτούν χρονοβόρες διαδικασίες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου