Κυριακή 6 Μαρτίου 2016

ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΤΗΣ ΟΛΜΕ:Του χρόνου θα μιλάμε πάλι για τα κενά στα σχολεία

Η ΦΕΤΙΝΗ ΧΡΟΝΙΑ κύλησε κάτω από αντίξοες συνθήκες και ολοκληρώ­νεται χάρη στην αυταπάρνηση του εκπαιδευτικού. Και φέτος το σχολικό έτος θα τελειώσει με τεράστια κενά εκπαιδευτικών. Η πολιτική ηγεσία
του υπουργείου Παιδείας απέτυχε. Η προσπάθεια του υπουργού να μετατοπίσει τις ευθύνες στους εκπαιδευτικούς, μιλώντας για δήθεν πλασματικά κενά, καταδεικνύει την έκδηλη αμηχανία του.
Βρισκόμαστε στις αρχές Μαρτίου και θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει ο σχεδιασμός
για το νέο σχολικό έτος. Υπό κανονικές συνθήκες, σε λίγες μέρες θα έπρεπε να ανακοινωθούν οι μεταθέσεις των εκπαιδευτικών, (ώστε οι διευθυντές Δευτεροβάθ­μιας Εκπαίδευσης να γνωρίζουν το εκπαιδευτικό προσωπικό) που θα έχουν στη διάθεσή τους. Επιπροσθέτως, θα έπρεπε το υπουργείο Παιδείας να είχε νομοθετήσει - ύστερα από την απόφαση του ΣτΕ - νέο σύστημα διορισμού και να είχε εξασφαλίσει τις απαραίτητες πιστώσεις για να καλυφθούν τα 7.000 κενά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με μόνιμους εκπαιδευτικούς. Μέχρι στιγμής τίποτα δεν έχει γίνει. Πολύ φοβάμαι ότι το νέο σχολικό έτος θα μιλάμε πάλι για κενά και χαμένες διδακτικές ώρες.
Η χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων παραμένει σε απαράδεκτα χαμηλά επίπεδα. Τα σχολεία και τη νέα σχολική χρονιά θα αντιμετω­πίσουν σοβαρά προβλήματα λειτουργίας. Η υλικοτεχνική υποδομή είναι ανεπαρκέστατη. Ο εξοπλισμός απαξιώνεται από την καθημερινή χρήση και δεν προβλέπεται κανένας εκσυγχρονισμός. Πολλές φορές τα φωτοτυπικά παραμένουν χαλασμένα και συχνά δεν υπάρχουν κονδύλια ούτε για την αγορά φωτοτυπικού χαρτιού. Πολλά σχολεία αδυνατούν να εξοφλήσουν τους λογαριασμούς της ΔΕΗ και του φυσικού αερίου.
Η διδακτέα ύλη είναι ογκωδέστατη, ιδιαίτερα στο λύκειο. Οι έλληνες μαθητές είναι από τους πιο σκληρά εργαζομένους. Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι υπερβολικά απαιτητικές. Τα Αναλυτικά Προγράμμα­τα είναι απαρχαιωμένα και οι προβλεπόμενες ώρες διδασκαλίας δεν επαρκούν για την αφομοίωση της ύλης. Μοιραία οι μαθητές - λόγου του σκληρού ανταγωνισμού οδηγούνται στα φροντιστήρια.
Πλέον, οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης είναι εμφανέστατες και στον σχολικό χώρο. Όλο και πιο συχνά καταγράφονται κρούσματα
υποσιτισμού μαθητών, ενώ αυξάνεται και η μαθητική παραβατικότητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου