Δευτέρα 4 Μαΐου 2015

Ενημερωτικό σημείωμα για τη συνεδρίαση ΚΥΣΔΕ (30/4/2015) του Δημήτρη Πεππέ




Αθήνα 2/5/2015
Ενημερωτικό σημείωμα για τη συνεδρίαση ΚΥΣΔΕ (30/4/2015)

Στη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ την Πέμπτη 30 Απρίλίου  το συμβούλιο έκανε ομόφωνα δεκτή μια (1) αίτηση ανάκλησης παραίτησης την οποία είχε κάνει δεκτή σε προηγούμενη πράξη του.
Απέρριψε τέσσερεις (4) αιτήσεις παραίτησης εκπαιδευτικών από την υπηρεσία λαμβάνοντας υπόψη ότι την περίοδο αυτή δίνεται η δυνατότητα παραίτησης σε όποιον το επιθυμεί.
Απέρριψε μία (1) αίτηση-ένσταση εκπαιδευτικού για μετάταξη σε άλλο κλάδο.
Απέρριψε  136 αιτήσεις  για ένταξη σε ειδική κατηγορία μετάθεσης.
Αποφάσισε την  ένταξη σε ειδική κατηγορία μετάθεσης 161 εκπαιδευτικών.

Στο σημείο αυτό θα ήθελα να επισημάνω το απαράδεκτο γεγονός και την ευθύνη των πολιτικών
ηγεσιών του υπουργείου Παιδείας για της μη επικαιροποίηση  του καταλόγου των ασθενειών που προβλέπονται στο άρθρο 13  του ΠΔ 50/96.
Στα 18 χρόνια που έχουν περάσει, έχουν δυστυχώς διαγνωστεί ένα πλήθος νέων ασθενειών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αποκλείονται από την ένταξη στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης συνάδελφοι με σοβαρότατα προβλήματα υγείας και αναπηρίες της τάξης του 90%  (των ιδίων, των τέκνων ή των συζύγων τους).
Η θέση μου είναι ότι από το να πετάμε τις ευθύνες στο υπουργείο Υγείας (αναμένεται η απάντησή του πάνω από 2 χρόνια) θα αρκούσε να δοθεί η δυνατότητα ένταξης στις ειδικές κατηγορίες όσων (διαπιστωμένα από τα ΚΕΠΑ) έχουν οι ίδιοι, οι σύζυγοι ή τα παιδιά τους αναπηρία από 65% τουλάχιστον.
Όσον αφορά όσους εντάχθηκαν στις ειδικές κατηγορίες μεταθέσεων, διευκρινίζεται ότι αυτές διενεργούνται κατά προτεραιότητα σε κενά οργανικά, με αποτέλεσμα αρκετοί από αυτούς τους ταλαιπωρημένους συναδέλφους να μην μετατίθενται. Σε ένα κράτος πρόνοιας αυτές οι μεταθέσεις θα έπρεπε να μη γίνονται κατά προτεραιότητα αλλά υποχρεωτικά και χωρίς να επηρεάζουν τις Γενικές μεταθέσεις.

Σχετικά με την επιλογή Στελεχών της Εκπαίδευσης, η ΔΑΚΕ ΔΕ έχει προτείνει  συγκεκριμένο πλαίσιο το οποίο θα βασίζεται στη διαφάνεια και στην αξιοκρατία και θα απαλλάξει την εκπαίδευση από τον κομματισμό που τόσα χρόνια την έχει βασανίσει. Δυστυχώς η πρόταση αυτή δε μπορεί να υλοποιηθεί άμεσα και χρειάζεται ένα εύλογο βάθος χρόνου.
Ως εκ τούτου και στα πλαίσια ενός μεταβατικού σταδίου ασφαλώς και η άποψη του Συλλόγου πρέπει να αποτελεί στοιχείο της διαδικασίας επιλογής. Δυστυχώς με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις το στοιχείο αυτό κινδυνεύει να απαξιωθεί. Άμεσος είναι ο  κίνδυνος να επιστρέψει ενισχυμένος ο κομματισμός, διαταράσσοντας το απαραίτητο ήρεμο κλίμα για τη λειτουργία των Συλλόγων Διδασκόντων. Επιπλέον περιορίζεται απαράδεκτα ο αριθμός των θέσεων ευθύνης που ο εκπαιδευτικός δύναται να διεκδικήσει, απαξιώνεται η διοικητική εμπειρία και επιστημονική κατάρτιση, η διχόνοια και διάσπαση του κλάδου που είχε επιφέρει η λεγόμενη «αξιολόγηση» επιστρέφει με άλλη μορφή.
Κατά τη γνώμη μου εκείνο που θα μπορούσε άμεσα να θεσμοθετηθεί είναι:
1) Να απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του συλλόγου διδασκόντων για όσα μέλη του επιθυμούν να διεκδικήσουν θέση  Στελέχους Εκπαίδευσης
2) Η κατάταξη να γίνεται αποκλειστικά από τα αντικειμενικά μόρια που οι υποψήφιοι διαθέτουν και ίσως τα αποτελέσματα ενός Πανελλαδικού Διαγωνισμού από τον ΑΣΕΠ.
3)  Οπωσδήποτε να αυξηθεί ο αριθμός των σχολείων που μπορεί να θέσει υποψηφιότητα ο υποψήφιος σε επίπεδο νομού ή ΠΥΣΔΕ και όχι μόνο για 2.
4) Όλοι οι μεταπτυχιακοί τίτλοι να είναι ισότιμοι ανεξάρτητα από το χρόνο διάρκειάς τους. Διαχωρισμός των μεταπτυχιακών ανάλογα με τη διάρκεια σπουδών δεν γίνεται ούτε από το ΑΣΕΠ ούτε από τον ΔΟΑΤΑΠ.
5)  Να μοριοδοτούνται οι επιμορφώσεις όπως η «Μείζον Επιμόρφωση» και όχι μόνο τα πτυχία ΣΕΛΔΕ και ΣΕΛΜΕ τα οποία έχουν καταργηθεί εδώ και 20 χρόνια.
6)  Να μοριοδοτείται η συμμετοχή στα υπηρεσιακά συμβούλια όλων των μελών και όχι μόνο των αιρετών .
7) Η υπηρεσία των Υπευθύνων στα ΚΕΣΥΠ να προσμετρείται ως διδακτική σύμφωνα με την Υ.Α.92989/Γ7/10-08-2012 ΦΕΚ 2316_10-8-2012.
8) Στις Σχολικές μονάδες ειδ.αγωγής της Δ/θμιας να γίνονται διευθυντές μόνο εκπαιδευτικοί αντίστοιχης βαθμίδας και όχι το Ειδικό προσωπικό.
9)  Να δοθεί η δυνατότητα διεκδίκησης θέσης στα ΚΕΔΥ σε όλους τους κλάδους καθηγητών που διδάσκουν στα ειδ. Σχολεία   

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς


Πεππές Δημήτρης
τακτικό Αιρετό μέλος του ΚΥΣΔΕ
με τη ΔΑΚΕ καθηγητών
6948238722      peppesdim@yahoo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου