Σάββατο 28 Ιουνίου 2014

Αντιαπολογισμός του αριστερού προεδρείου της ΟΛΜΕ


Διαθεσιμότητες
ΝΑΙ
Συμφωνούμε όλοι ότι καθολική θέση του κλάδου είναι η μη απόλυση κανενός εκπαιδευτικού. Επίσης συμφωνούμε ότι θα πρέπει να επανέλθουν οι κλάδοι υγείας, πρόνοιας στην τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση και να επανέλθουν οι συνάδελφοι στις θέσεις τους.
Μετά από την θέση αυτή τι;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Η αριστερή πλειοψηφία της ΟΛΜΕ απαιτούσε όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα την επαναφορά των κλάδων και των συναδέλφων και αρνούνταν να συζητήσει οτιδήποτε άλλο με το υπουργείο.
ΟΧΙ
Έπρεπε η ΟΛΜΕ να ξεκινήσει διάλογο με τα υπουργεία Παιδείας και Διοικ. Μεταρρύθμισης για όλα τα θέματα που απασχολούσαν τους καθηγητές σε διαθεσιμότητα;;;;;;
Έπρεπε να γίνει συζήτηση για τις εξαιρέσεις ώστε να υπάρξει διεύρυνση των κριτηρίων και να εξασφαλιστούν όσο το δυνατόν περισσότεροι συνάδελφοι;;;;;
Έπρεπε να γίνει συζήτηση για τις προκηρύξεις ώστε να μην υπάρχουν διαθέσιμοι σε πολλές από
αυτές αλλά να επιλέγουν σε ποια θέλουν να βρίσκονται ώστε να συμπληρώνονται οι θέσεις από άλλους καθηγητές;;;;;;
Έπρεπε να γίνει συζήτηση ώστε να βγουν συμπληρωματικές θέσεις και σε άλλους φορείς ΙΕΚ, ΣΕΚ ώστε να μην περισσέψει κανείς;;;;;;;;;
Έπρεπε να γίνει συζήτηση ώστε να απορροφηθούν όλοι οι διαθέσιμοι ακόμα και σε άλλα υπουργεία, αρκεί να μην απολυθεί κανείς;;;;;
Η αριστερή πλειοψηφία της ΟΛΜΕ απάντησε σε όλα αυτά τα ερωτήματα με ΟΧΙ!!!!!!
Ας κοιτάξει στα μάτια το σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου για την απάντηση αυτή!!!!!!
Δεν είναι θέση η καθολική άρνηση διαλόγου για τα διαδικαστικά θέματα αυτά, γιατί δεν είναι απλή διαδικασία η εξασφάλιση της δουλειάς αυτών των συναδέλφων και των οικογενειών τους!!!!!!!!!!!!!!!
Οι μόνοι που έμπαιναν σε αυτή την συζήτηση για τα διαδικαστικά ήταν το συντονιστικό των εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα που φάνηκε να παλεύει μόνο του με τα δικά του προβλήματα και στρεβλώσεις (η μία ειδικότητα εναντίον της άλλης, περισσότερες θέσεις για τους μεν και όχι τους δε,….)
Κινητοποιήσεις
Στο μεγάλο αυτό ζήτημα ας απαντήσει η αριστερή πλειοψηφία της ΟΛΜΕ στα ακόλουθα ερωτήματα:
Υπήρχαν από τον Ιούλιο του 2013, κινητοποιήσεις που δεν κατόρθωναν να συγκεντρώσουν ούτε το σύνολο των εκπαιδευτικών που είχαν βγει στη διαθεσιμότητα;
Υπήρχαν κινητοποιήσεις που ανακοινώνονταν ακόμα και την ίδια μέρα;
Υπήρχαν καλέσματα συμμετοχής των εκπαιδευτικών σε παράλληλες συγκεντρώσεις, άλλων ομοσπονδιών, ενώσεων, χωρίς πρόγραμμα και οργάνωση;
Υπήρχαν καλέσματα ομοσπονδιών στα γραφεία της ΟΛΜΕ που συγκέντρωναν ελάχιστους εκπροσώπους; (πληροφοριακά να αναφέρουμε ότι δεν συμμετείχε σε αυτά τα καλέσματα ΠΟΤΕ εκπρόσωπος της ΔΟΕ και της ΠΟΣΔΕΠ/ αλλά εμείς θέλαμε πανεκπαιδευτικό μέτωπο!)
Υπήρχαν άλλες ομοσπονδίες που συμμετείχαν στις δικές μας απεργιακές και άλλες κινητοποιήσεις; (εκτός μιας στάσης εργασίας που έβγαλε η ΔΟΕ την περασμένο Σεπτέμβριο καμία άλλη ομοσπονδία δεν έβγαλε απεργία συμπαράστασης στον αγώνα των εκπαιδευτικών/ όλες κρύβονταν πίσω από την ΑΔΕΔΥ)!
Υπήρχαν κινητοποιήσεις που περίμεναν οι καθηγητές στήριξη από την ΑΔΕΔΥ ή ακόμα και από τη ΓΣΕΕ στον μεγάλο αγώνα που έδιναν για τις διαθεσιμότητες και ποτέ δεν έγινε; (εκτός από κάποιες ανακοινώσεις τίποτε άλλο!)
Το μεγάλο ερώτημα
ΓΙΑΤΙ η αριστερή πλειοψηφία της ΟΛΜΕ εξήγγειλε συνεχώς κινητοποιήσεις και καλέσματα χωρίς καμία οργάνωση;;;;;;
Πιστεύει κανείς ότι όσο περισσότερες κινητοποιήσεις έχουμε τόσο και καλύτερο αποτέλεσμα;
Το αντίθετο συνέβη και τα γεγονότα το επιβεβαίωσαν σκληρά!
Το περασμένο διάστημα εξαγγέλλονταν κάθε είδους κινητοποίηση (είχαμε και τον απόλυτο «ευτελισμό» των στάσεων εργασίας), χωρίς σχεδιασμό, οργάνωση και δουλειά από κάτω προς τα πάνω!!!!!
Υπήρχαν διαδηλώσεις που συγκέντρωναν λίγες δεκάδες καθηγητών
Αυτοαξιολόγηση
ΝΑΙ
Όχι σε αυτό το πρόγραμμα της αυτοαξιολόγησης που ξεκίνησε το 2010 πιλοτικά και πάει να εφαρμοστεί καθολικά.
Στη συνέχεια υπήρξε ο εξής άτυπος διάλογος:
Αριστερή πλειοψηφία της ΟΛΜΕ:
Άρνηση συμμετοχής των εκπαιδευτικών σε ομάδες εργασίας.
Υπουργείο:
Καθολική συμμετοχή στις ομάδες
Αριστερή πλειοψηφία της ΟΛΜΕ:
Κατάθεση του πρακτικού που ετοίμασε (άρνησης συμμετοχής και πολιτικό σκεπτικό) στο πρακτικό του σχολείου με υπογραφές
1η αλλαγή απόφασης: Κατάθεση του πρακτικού που ετοίμασε (άρνησης συμμετοχής και πολιτικό σκεπτικό) στο πρακτικό του σχολείου χωρίς υπογραφές!
2η αλλαγή απόφασης: Κατάθεση του πρακτικού που ετοίμασε (άρνησης συμμετοχής και πολιτικό σκεπτικό) όχι στο πρακτικό του σχολείου αλλά σαν κείμενο της πλειοψηφίας χωρίς υπογραφές!
Υπουργείο:
«εγκαλείσθε» προς τους Διευθυντές να συγκροτήσουν τις ομάδες εργασίας με το σύνολο των εκπαιδευτικών.
Αριστερή πλειοψηφία της ΟΛΜΕ:
Συμμετοχή στις ομάδες εργασίας αλλά άρνηση αποστολής στοιχείων!
Αποτέλεσμα:
Επιβλήθηκε η αυτοαξιολόγηση και με υπεύθυνο συγκρότησης των ομάδων όχι τον σύλλογο των καθηγητών αλλά τον Διευθυντή!
Δημιουργία στα σχολεία 2 ομάδων «φοβισμένων» εκπαιδευτικών: η 1η ομάδα που συμμετείχε εξαιτίας του κινδύνου των κυρώσεων, και η 2η ομάδα των που «συμμετείχε» μεν αλλά δεν συμπλήρωνε τις εκθέσεις και δεν δούλευε στις ομάδες και την δουλειά την έκανε η 1η ομάδα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ερωτήματα προς την αριστερή πλειοψηφία της ΟΛΜΕ:
Είναι θέση του κλάδου (8ο συνέδριο ΟΛΜΕ) κάποια διαδικασία αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου μέσα από τον σύλλογο καθηγητών;
Δεν θα μπορούσε η ΟΛΜΕ να συζητήσει για κάποια διαδικασία αυτοαξιολόγησης σχολικού έργου που είναι και θέσης της;
Αρνείται η ΟΛΜΕ ότι το ανώτατο δημοκρατικό όργανο μέσα στη σχολική κοινότητα είναι ο σύλλογος των καθηγητών;
Έχασε ο κλάδος όταν το υπουργείο όρισε τον Διευθυντή υπεύθυνο συγκρότησης των ομάδων εργασίας και πήρε αυτή την αρμοδιότητα από τον σύλλογο των καθηγητών;
Θα μπορούσε να προσέλθει η ΟΛΜΕ σε διάλογο με το υπουργείο από την αρχή και να ζητήσει:
-          να αφαιρεθεί όλη αυτή η γραφειοκρατία από την διαδικασία της αυτοαξιολόγησης;
-          να επανέλθει η συγκρότηση των ομάδων στον σύλλογο διδασκόντων;
-          να μειωθούν οι δείκτες αξιολόγησης από 5 σε 1ή 2;
-          να μειωθούν οι συνεδριάσεις του συλλόγου καθηγητών σε 2 (μία στην αρχή και μία στο τέλος της σχολικής χρονιάς) όπου στην 1η θα δίνονται οι στόχοι και στην 2η θα γίνεται ο απολογισμός του έργου;
Τα ερωτήματα πιστεύουμε ότι τίθενται από το σύνολο των εκπαιδευτικών και χρειάζονται απάντηση.
Αξιολόγηση
ΝΑΙ
- να σταματήσει αυτή η διαδικασία αξιολόγησης/ - ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη και την κατάργηση του ν.4024/11, που τις συνδέει με την αξιολόγηση/
ΟΧΙ
Είναι θέση της ΟΛΜΕ το ΟΧΙ σε κάθε αξιολόγηση;
Τι αντιπροτείνει ως θέση για την αξιολόγηση το αριστερό προεδρείο της ΟΛΜΕ;
Τι απαντά στον υπουργό παιδείας όταν λέει προσέλθετε στον διάλογο για την αξιολόγηση και συζητάμε τα ποσοστά που υπάρχουν στο βαθμολόγιο;;;;;;;;;;;;;;;;;
Τι απαντά στο αίτημα της κοινωνίας για ύπαρξη κάποιας μορφής αξιολόγησης σε όλο το δημόσιο; (η κοινωνία απαιτεί αξιοκρατία και αξιολόγηση σε όλες τις υπηρεσίες του δημοσίου και όχι ειδικά στους εκπαιδευτικούς/ το τελευταίο είναι δημιούργημα των ΜΜΕ).
Γιατί ξεχωριστά όλες οι αριστερές παρατάξεις της ΟΛΜΕ έχουν θέση για την αξιολόγηση:
Α. Τσίπρας σε συνάντηση με την ΟΛΜΕ: «δεν είναι αποδεκτή από την κοινωνία η καθολική άρνηση της ΟΛΜΕ στην αξιολόγηση»
Ρεπούση: «Δεν μπορούμε να έχουμε καλά δημόσια σχολεία, χωρίς αξιολόγηση. Δεν μπορούμε να έχουμε σχεδιασμό εθνικής στρατηγικής για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, χωρίς να έχουμε αξιολόγηση. Η αξιολόγηση είναι αυτή που επιτρέπει τη διόρθωση του συστήματος της εκπαίδευσης»
Εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ στο ΔΣ της ΟΛΜΕ: «στο σχολείο του σοσιαλισμού δεν υπάρχει ένας μόνο αξιολογητής αλλά «πούλμαν» αξιολογητών που θα κρίνουν αν είναι άξιοι οι εκπαιδευτικοί να διδάσκουν τα παιδιά του λαού»!
Η θέση λοιπόν της αριστεράς είναι: ΝΑΙ στην αξιολόγηση, αλλά όχι σε αυτή την αξιολόγηση από τον καπιταλισμό! ΝΑΙ στην αξιολόγηση του Σοσιαλισμού!
Αυτά τα γνωρίζουν οι συνάδελφοι;
Γενικά
Το αριστερό προεδρείο της ΟΛΜΕ με την καθολική άρνηση στα ζητήματα που έχουν προκύψει αλλά και την άρνηση ουσιαστικού διαλόγου με το υπουργείο (διαθεσιμότητες, αυτοαξιολόγηση, αξιολόγηση) οδήγησε τον κλάδο σε ιστορικές για το συνδικαλιστικό κίνημα ήττες!!!!
Τα συμπεράσματα στην πλευρά των εκπαιδευτικών.
Παλαιολόγος  Κωνσταντίνος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου