Κυριακή 18 Αυγούστου 2013

"Προχειρότητα και Ανεπάρκεια"- Άρθρο του Παύλου Χαραμή


xaramisΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ ότι ακόμη δεν έχουμε καν το τελικό κείμενο. Η διαβούλευση ξεκινά τις παραμονές κυριολεκτικά του Δεκαπενταύγουστου για ένα νομοθέτημα που υποτίθεται ότι θα εφαρμοστεί από τον προσεχή Σεπτέμβρη, με την έναρξη των μαθημάτων.
Η προχειρότητα και η ανεπάρκεια σε όλο τους το μεγαλείο, πάνω σε θέματα που υποτίθεται ότι απασχολούν το υπ. Παιδείας τουλάχιστον όλη την τελευταία πενταετία.
ΩΣΤΟΣΟ, αυτή η αδικαιολόγητη χρονοτριβή θα αποδειχθεί αποφασιστικής σημασίας για τους όρους και τις συνθήκες υπό τις οποίες θα επιχειρηθεί η εφαρμογή του.
ΕΝΤΕΛΩΣ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ αναφέρουμε ότι οι παρεμβάσεις στη δομή, στο περιεχόμενο σπουδών και την παιδαγωγική διαδικασία προϋποθέτουν την άνεση χρόνου που θα δώσει τη δυνατότητα στη σχολική μονάδα να προετοιμαστεί κατάλληλα για την πραγμάτωσή τους. Ιδίως το διδακτικό προσωπικό πρέπει να είναι κατάλληλα ενημερωμένο από τον Ιούνιο σχετικά με το
έργο που κάθε μέλος θα κληθεί να αναλάβει από τον Σεπτέμβριο.
Πώς, όμως, να απαιτηθεί κάτι τέτοιο από εκπαιδευτικούς που ακόμη δεν γνωρίζουν όχι μόνο ποια μαθήματα και σε ποια σχολεία θα κληθούν να διδάξουν, αλλά ακόμα και το πιο στοιχειώδες, αν θα εξακολουθούν μετά από ένα μήνα να εργάζονται στη δημόσια εκπαίδευση
ΣΥΝΤΑΚΤΕΣ του σχεδίου υπόσχονται ότι από την Α' τάξη του Γενικού Λυκείου το ήμισυ των θεμάτων των προαγωγικών εξετάσεων θα ορίζονται από ειδική τράπεζα διαβαθμισμένων θεμάτων. Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει απολύτως τίποτε σχετικά με αυτό. Πότε, αλήθεια, θα συγκροτηθούν οι επιτροπές, πότε θα προλάβουν να επιλέξουν και να διαβαθμίσουν με την αρμόζουσα επιστημονική δεοντολογία εκατοντάδες θεμάτων ανά μάθημα, ώστε να λάβει υπόσταση και να τεθεί σε λειτουργία από την τρέχουσα σχολική χρονιά η τράπεζα θεμάτων
ΚΑΙ ΕΝΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ: Πραγματικό αλαλούμ αναμένεται να επικρατήσει στον τομέα της επαγγελματικής εκπαίδευσης, με τα συνεχή ράβε ξήλωνε τομέων και ειδικοτήτων. Εκείνοι που γνωρίζουν από μέσα τις δυσκολίες τέτοιων εγχειρημάτων σε τόσο ασφυκτικά χρονικά πλαίσια δεν φαίνεται να εισακούονται από τους αρμόδιους παράγοντες στη Νερατζιώτισσα . Θα δεχόμουν ευχαρίστως την καλοπροαίρετη ένσταση και θα συμφωνούσα πρόθυμα ότι το ζήτημα δεν είναι αν υφίσταται επάρκεια χρόνου για την εφαρμογή αυτής της πολιτικής, αλλά ποια είναι η κατεύθυνσή της. Και πρόκειται όντως για μια πολιτική που συρρικνώνει και υποβαθμίζει τη δημόσια εκπαίδευση, γενική και τεχνικο-επαγγελματική, υπονομεύει τη μορφωτική συγκρότηση των μελλοντικών πολιτών και ενισχύει τις μορφωτικές ανισότητες σε βάρος των πιο αδύναμων. Αλλά και η διάσταση της επαρκούς προετοιμασίας ενός προγράμματος αλλαγών δείχνει κάτι σημαντικό. Και αυτό που δείχνει δεν είναι διόλου κολακευτικό για τον όλο σχεδιασμό του εγχειρήματος.
Πηγή: Ελ. Τύπος Κυριακής (18/8/2013) - Του Παύλου Χαράμη Πρόεδρου Κέντρου Μελετών , και Τεκμηρίωσης (ΚΕΜΕΤΕ)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου