Τετάρτη 28 Αυγούστου 2013

« Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ» του Ν.Παπαπαντελή


« Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ»
Μετά τις πρόσφατες ανακοινώσεις για τα αναλυτικά προγράμματα στο Γυμνάσιο, με ιδιαίτερη έκπληξη είδαμε - πέραν όλων των άλλων - και τη μείωση των ωρών της Φυσικής Αγωγής ( κατά 1 ώρα ςτην Α' & Β' τάξη Γ/σιου).
Αν και το αρμόδιο Υπουργείο έχει αποδεχτεί και έχει κατοχυρώσει το μάθημα της Φ.Α σύμφωνα με το άρθρο 16, §2 του Συντάγματος της Ελλάδας, όπως επίσης έχει αποδεχτεί και τα Ευρωπαϊκά και παγκόσμια επιστημονικά δεδομένα για την αναγκαιότητα και το ρόλο του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένης και της προσχολικής Αγωγής καθώς και τη διδασκαλία του από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής. ( άρθρο 2, άρθρο 4, Διεθνής Καταστατικός Χάρτης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, UNESCO, 1978)",. Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, 2007)., (UNESCO, 4η Διεθνής Διάσκεψη Υπουργών και Υψηλών Αξιωματούχων για τη Φυσική Αγωγή και τον
Αθλητισμό, Αθήνα, 6-8/12/2004), η πραγματικότητα τείνει να αυτοαναιρέσει τα παραπάνω δεδομένα.
Η μείωςη των ωρών της Φυςικής Αγωγής αποδεικνύει δυςτυχώς ότι το μάθημα αυτό -παρά την όποια φιλότιμη προςπάθεια αναβάθμιςης και εφαρμογής καινοτόμων προγραμμάτων (βλέπε «ΕΥΖΗΝ»), που έχουν ως απώτερο ςτόχο την ενίςχυςη και προαγωγή της Υγείας των μαθητών, οδηγείται αργά αλλά ςταθερά ςε φθίνουςα πορεία, μειώνοντας παράλληλα την ιδιαίτερη κινητική, γνωστική και συναισθηματική επίδρασή του στην ανάπτυξη των μαθητών, την καλλιέργεια μιας θετικής στάσης προς την άσκηση και την υιοθέτηση ενός φυσικού και ΔΙΑ ΒΙΟΥ δραστήριου τρόπου ζωής.
Είναι πλέον επιτακτική η ανάγκη να υπάρξει μια ςυντονιςμένη προςπάθεια διεκδίκηςης του αυτονοήτου ςε ςχέςη με την ιδιαίτερη και μέγιςτη «αξιοποίηςη» του μαθήματος της Φυςικής Αγωγής ς' όλες τις βαθμίδες εκπαίδευςης (προςχολική, Α/θμια & Β/θμια Εκπ/ςη) .
Οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί του κλάδου, οι σύλλογοι Καθηγητών Φ.Α, οι Σχολικοί Σύμβουλοι Φ.Α και όλη η εκπαιδευτική κοινότητα έχουν την ευθύνη της αυτονόητης αυτής διεκδίκησης . Μιας διεκδίκησης που θα ξεπερνά το στενό και συντεχνιακό χαρακτήρα ενός κλάδου και θα ενσωματώνεται στη γενικότερη εκπαιδευτική απαίτηση για ένα καλύτερο και πιο αποδοτικό δημόσιο σχολείο.
Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η αύξηση των ωρών του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής αποτελεί καθοριστικό παράγοντα που μπορεί να εκπληρώσει τους στόχους και τις επιδιώξεις του μαθήματος, σε συνδυασμό πάντα με την αναβάθμιση του περιεχομένου και των αναλυτικών προγραμμάτων του μαθήματος, αλλά και με την ουσιαστική υποστήριξη του σχολικού αθλητισμού (σχολικοί αθλητικές αγώνες, αθλητικές τάξεις - ΤΑΔ/ ΕΤΑΔ).
Ήδη οι πρόσφατες ανακοινώσεις από το χώρο της Φυσικής Αγωγής( Ένωση Σχολικών Συμβούλων Φ.Α, Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Λειτουργών Φυσικής Αγωγής και άλλων Συλλόγων Φυσικής Αγωγής ανά το πανελλήνιο), σ 'ένα μάλιστα χρονικά οριακό σημείο, αποτελούν ουσιαστικές πρωτοβουλίες που πρέπει να τύχουν ανάλογης συνέχειας και έντασης .
Τα παιδιά μας αξίζουν μια καλύτερη παιδεία. Μια παιδεία που θα πιστεύει στον μαθητή, στην ιδιαίτερη αξία και μοναδικότητά του, θα τον σέβεται και θα στοχεύει στην πολύπλευρη μόρφωση και καλλιέργειά του, ώστε να τον προετοιμάζει όσο το δυνατόν καλυτέρα, με περισσότερα εφόδια κα αξίες για την ένταξή του στην κοινωνία.
Μέσα σ' αυτό το πνεύμα, η προαγωγή της ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ των μαθητών πρέπει να αποτελεί πρωταρχικό μέλημα και επιδίωξη του νέου σχολείου. Γιατί ανατρέχοντας στις θέσεις για τη φυσική αγωγή στη φιλοσοφία του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη, «... Η καλλιέργεια και η υγεία του πνεύματος θα έπρεπε να είναι ο κύριος στόχος κάθε πολίτη. Πώς όμως θα μπορούσε να κατοικεί ένα υγιές και δυνατό πνεύμα μέσα σ' ένα άρρωστο και αδύναμο σώμα; Απαραίτητη λοιπόν ήταν η άσκηση και η γύμναση του σώματος, ώστε να επιτευχθεί ένας ιδανικός φορέας, για να φιλοξενήσει ένα ανάλογα δυνατό πνεύμα, το οποίο και θεωρούσε μεταφορικά ότι βρισκόταν φυλακισμένο μέσα στο σώμα. Καθήκον λοιπόν κάθε ηγέτη και κάθε κοινωνίας είναι να μεριμνά -θεσπίζοντας ακόμη και νόμους- για τη σωστή αγωγή και μέσα απ' αυτό τη φυσική αγωγή των νέων.»
ΠΑΠΑΠΑΝΤΕΛΗΣ ΝΙΚΗΤΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, Α ΕΠΑΛ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου