Τρίτη 20 Αυγούστου 2013

Πάνω από 3.700 σχόλια για το νέο Λύκειο

comment bubble iconΠερισσότερα από 3.700 σχόλια μέσα σε μία εβδομάδα έστειλαν εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές στην ειδική ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας, όπου έχει αναρτηθεί το σχέδιο νόμου για τις αλλαγές στο Λύκειο προκειμένου να γίνει δημόσια διαβούλευση. Σημειώνεται ότι η δημόσια διαβούλευση ολοκληρώθηκε στις 11.59 σήμερα το μεσημέρι.
Εκπαιδευτικοί απ' όλες τις ειδικότητες διαμαρτύρονται διότι θα ήθελαν το δικό τους μάθημα να διδάσκεται περισσότερες ώρες ή να αποτελεί εξεταζόμενο μάθημα στις Πανελλαδικές.
Η συντριπτική πλειονότητα των σχολίων πάντως προέρχεται από καθηγητές Πληροφορικής. Αρκετοί από αυτούς διαμαρτύρονται ότι το μάθημα ουσιαστικά εξαφανίζεται από το Λύκειο (πλέον θα είναι μάθημα επιλογής). Υποστηρίζουν δε ότι το μάθημα της Πληροφορικής θα έπρεπε να είναι βασικό και μάλιστα εξεταζόμενο από τη στιγμή που είμαστε στην εποχή των επιστημών της πληροφορικής και η χώρα μας διαθέτει πολλές σχολές σε αυτόν τον τομέα.
Ενστάσεις για τις αλλαγές στο πρόγραμμα διατυπώνουν και άλλοι εκπαιδευτικοί. Για παράδειγμα καθηγητές Φυσικής Αγωγής διαφωνούν με τη μείωση των ωρών Γυμναστικής στη Β' Λυκείου από δύο σε μία.
 
Παραθέτουμε μερικά σχόλια όπως τ' αντλήσαμε από την δημόσια διαβούλευση
 
Άρθρο 01: Έννοια και Σκοποί του Γενικού Λυκείου
16 Αυγούστου 2013, 23:53 | ΑΦ
Κατανοώ την αγωνία των συναδέλφων καθηγητών της Πληροφορικής αλλά η επαγγελματική διέξοδος κλάδων δεν μπορεί να ταυτίζεται με την δομή του σχολείου που θέλουμε.
Δε κατανοώ επίσης την μετ’ επιτάσεως σύνδεση των πολυτεχνικών σχολών με την Πληροφορική εις βάρος δε των φυσικών επιστημών. Δηλαδή γενεές επιστημόνων που δεν εξετάσθηκαν στην Πληροφορική, απέτυχαν στο Πολυτεχνείο ? Και αν εξετάζονται στην Πληροφορική και όχι στη Χημεία πχ ή στα Μαθηματικά πως θα εισαχθούν σε σχολές πχ Χημικών Μηχανικών? σε σχολές Μεταλλειολόγων?
Ως πότε θα πληρώνει η εκπαίδευση τις στρεβλώσεις της μεταρύθμισης Αρσένη?

17 Αυγούστου 2013, 23:15 | Στράτος Ασημέλλης
Αποτελεί πάγια τακτική του Υπουργείου Παιδείας, να χρησιμοποιεί πομπώδεις επιθετικούς προσδιορισμούς για να χαρακτηρίσει τις όποιες ρυθμιστικές κινήσεις του, σχετικά με τον τρόπο εισαγωγής των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Σίγουρα το επίμαχο σχέδιο Νόμου, αποτελεί μια βελτιωτική ενέργεια σε κάποιους τομείς, προσπαθώντας να απαλλάξει τη διαδικασία από στρεβλώσεις του ισχύοντος συστήματος. Την ίδια στιγμή, αποτελεί μια φτωχή σε ιδέες και ουσία πρόταση, αφού λειτουργεί αποσπασματικά, χωρίς να λαμβάνει υπόψη της την αλυσιδωτή αλληλουχία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Με λίγα λόγια, δεν επιτρέπει η λογική, να εστιάζεις σε μεταβολές του τρόπου εξέτασης των μαθητών, απλά και μόνο για να επαναπροσδιορίσεις τη μέθοδο επιλογής του δυναμικού της Χώρας, που κρίνεται ικανό να σπουδάσει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Καινοτομία και μεταρρύθμιση επέρχεται ως αποτέλεσμα της καθολικής επανεξέτασης των σκοπών της ίδιας της εκπαίδευσης, αντιμετωπίζοντάς τη ως μέσο για επίτευξη μετρήσιμων στόχων. Σίγουρα στην εποχή μας δεν υπάρχουν περιθώρια για αόριστες γενικεύσεις και εξιδανικευμένους ή ουτοπικούς στόχους.
Επί της ουσίας, θλίβομαι όταν για πολλοστή φορά, μεμψιμοιρούμε προσπαθώντας να προστατέψουμε συντεχνιακά συμφέροντα.
Προφανώς και η χρήση υπολογιστών και διαδικτύου θα πρέπει να πραγματοποιείται στο Δημοτικό. Τα παιδιά μας πλέον γεννιούνται, έχοντας αυτονόητη την παρουσία της διαδραστικής οθόνης στη ζωή τους. Αυτό που απαιτείται λοιπόν, είναι η εκπαίδευσή τους από μικρή ηλικία, τόσο στη χρήση των υπολογιστών, όσο και στην εδραίωση μέσων αυτοπροστασίας τους στο χώρο του διαδικτύου. Αλήθεια, θεωρεί κανείς σοβαρό, το σχολείο να έρχεται εκ των υστέρων να ορίσει κανόνες χρήσης, όταν τα παιδιά θα είναι ήδη εξοικειωμένα στην ασύδοτη χρήση του μέσου;
Ευτυχής εξέλιξη είναι επίσης ο ορισμός της Χημείας, ως ενός εκ των τεσσάρων προς εξέταση μαθημάτων, για τους υποψήφιους μαθητές της αντίστοιχης Θετικής Κατεύθυνσης. Η στρέβλωση αυτή του συστήματος, που πεισματικά το Υπουργείο υπερασπίστηκε τα – αρκετά δυστυχώς – τελευταία χρόνια, διορθώνεται με την πρόταση Νόμου. Ευελπιστώ βέβαια, να συνδυαστεί με μια γενναία αναθεώρηση του Αναλυτικού Προγράμματος του αντικειμένου, γιατί είναι αδιανόητο να διδάσκονται μόλις τρία κεφάλαια ύλης στην τελευταία τάξη του Γενικού Λυκείου. Όπως και στη Φυσική, έτσι και στη Χημεία, χρειάζεται διεύρυνση της προς εξέταση Ύλης, με μικρότερες όμως απαιτήσεις εμβάθυνσης.
Αδικούνται τα επιστημονικά αντικείμενα και βέβαια κατ’ επέκταση οι μαθητές μας, όταν καλούνται να εξεταστούν σε ακραίας δυσκολίας ή ενδεχομένως και αμφίβολης επιστημονικής ορθότητας θέματα (όπως μας συνήθισε τα τελευταία χρόνια η Φυσική), που απλώς προσπαθούν να πρωτοτυπήσουν, σε μια εποχή που η υφιστάμενη ύλη αποδεικνύεται εξαντλημένη.
Σχετικά τα μαθήματα γενικής παιδείας, δε θα έπρεπε να αποτελούν μέρος του Ωρολογίου Προγράμματος της τελευταίας τάξης του Λυκείου. Φαντάζει ειρωνικό τη στιγμή που οι μαθητές μας δίνουν μια σημαντική μάχη για τη ζωή τους, να απασχολούνται με αντικείμενα άσχετα με αυτά που πραγματικά τους ενδιαφέρουν. Η Γ’ Λυκείου θα έπρεπε να είναι καθολικά αφιερωμένη στα αντικείμενα εξέτασης σε Εθνικό επίπεδο. Άλλωστε, τα προηγούμενα έντεκα χρόνια σχολικού βίου, κρίνονται ως υπερεπαρκής χρόνος για εδραίωση ερεθισμάτων επί των υπόλοιπων επιστημονικών πεδίων.
Ως προς τα σχόλια αρκετών συναδέλφων – κάτι μεταξύ ευχών και κατάρων – ότι θα πρέπει να δομηθεί ένα νέο σύστημα που να πατάξει την παραπαιδεία. Έχοντας υπηρετήσει επί σειρά ετών και ως φροντιστής, αλλά και σήμερα, ως εκπαιδευτικός της Δημόσιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατέληξα σε ένα συμπέρασμα, προφανώς αυστηρά προσωπικό. Ότι δηλαδή όταν δομούμε ένα σύστημα εκπαίδευσης – βέβαια όπως προείπα εδώ μιλάμε απλά για εξεταστικό σύστημα – οφείλουμε να μη λαμβάνουμε υπόψη αυτόν τον παράγοντα. Αν το σύστημα δομηθεί ορθά, προφανώς θα μειωθεί η ανάγκη που εξυπηρετείται από τη φροντιστηριακή εκπαίδευση.
Άλλωστε στην παραπαιδεία υπήρξε, στο παρελθόν τουλάχιστον, πολύς… παράς, αλλά καθόλου παιδεία. Εκτός κι αν κάποιοι πιστεύουν ότι το να «ντοπάρεις» μαθητές για να έχουν υψηλή επίδοση στις εξετάσεις, αποτελεί κέρδος ζωής.
Με τιμή,
Σ. Ασημέλλης

Για περισσότερα σχόλια εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου