Τετάρτη 5 Ιουνίου 2013

Ο πόλεμος στα Media και στο βάθος νέο κόμμα


Παρά το γεγονός ότι στην Ελλάδα αρέσουν σε όλους οι θεωρίες συνωμοσίας και τα κατασκοπικά σενάρια, σε πολλές περιπτώσεις πίσω από τις γραμμές κάποιων άρθρων ή τις κινήσεις συγκεκριμένων προσώπων κρύβονται πολύ περισσότερα πράγματα απ’ ότι φανταζόμαστε. Έτσι και τον τελευταίο καιρό, όποιος μπορεί και διαβάζει πίσω τις λέξεις και τις καταστάσεις αντιλαμβάνεται ότι βρισκόμαστε μπροστά σε ένα νέο μιντιακό πόλεμο που όμως έχει στοιχεία ξεκαθαρίσματος επιχειρηματικών συμφερόντων αλλά στο βάθος κρύβεται ο διακαής πόθος ορισμένων να ελέγξουν την πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα των μετά-μνημονίων εποχής.
Επιχειρηματίες συναντώνται σε βίλες των βορείων προαστίων και κάνουν σχέδια για το πώς θα πάρουν ξανά το παιχνίδι στα χέρια τους. Μαζί τους βρίσκονται και μεγάλα ονόματα των μέσων ενημέρωσης που πρόθυμοι πάντα να παίξουν το παιχνίδι της εξουσίας, ετοιμάζονται για μεγάλα πράγματα.
Επίσης, απ’ ότι μαθαίνουμε, άλλοι επιχειρηματίες σκέπτονται ακόμη και τον τρόπο που θα
δημιουργήσουν το νέο πολιτικό τοπίο. Ποια κόμματα δηλαδή θα υπάρχουν την επόμενη δεκαετία, αφού πρώτα γίνει το ξεκαθάρισμα του υπάρχοντος πολιτικού συστήματος.
Καθόλου τυχαίες δεν είναι οι πολιτικές παρεμβάσεις και το ξαφνικό φλερτ με την Αριστερά επιχειρηματιών όπως ο Δ. Δασκαλόπουλος. Ούτε τυχαίο είναι ότι από το «ιερατείο» του ΣΕΒ, τους παραδοσιακούς βιομηχάνους δηλαδή, εκστομίζονται ύβρεις κατά του κ. Δασκαλόπουλου και του παιχνιδιού που επιχειρεί να παίξει.
Σε πολιτικό επίπεδο δεν είναι καθόλου τυχαίες ούτε διάφορες ζυμώσεις ούτε οι επανεμφανίσεις «ζωντανών – νεκρών» πολιτικών που είτε θέλουν να κάνουν παρεμβάσεις, είτε ετοιμάζουν κόμματα, κινήσεις ή δεξαμενές σκέψεις. Το κενό που υπάρχει μεταξύ αριστεράς και δεξιάς και γέμιζε με το ΠΑΣΟΚ, είναι σήμερα… κενό και κάποιοι σε βίλες, δημοσιογραφικά γραφεία ή επιχειρηματικά κέντρα επιχειρούν να το γεμίσουν.
Μέσα σ’ αυτό το κλίμα έντονων πολιτικών και μιντιακών ζυμώσεων εντάσσεται και ο πόλεμος που έχει ξεσπάσει στο χώρο των μέσων ενημέρωσης. Είναι προφανές ότι πάει να δημιουργηθεί ένα νέο κόμμα ή και περισσότερα που θα πάνε κόντρα στην κυριαρχία Σαμαρά και θα δημιουργήσουν ένα δίπολο εξουσίας το οποίο θα στηρίζεται μεν σε νόρμες του παρελθόντος αλλά δε θα έχει και καμιά σχέση. Θα δούμε πολλά. Συμμαχίες άλλοτε εχθρών, επιχειρηματίες να μπλέκονται σε νέα εκδοτικά -  τηλεοπτικά εγχειρήματα, πολιτικούς να μετακινούνται από εδώ κι από εκεί, πισώπλατα μαχαιρώματα νυν συνεργατών σε μεγάλες «δουλειές», ξαναμοίρασμα της πίτας σε παλαιά και νέα τζάκια.
Κάποιοι ήδη θέλουν να πάρουν θέση στο νέο τοπίο που κτίζεται μεθοδικά. Και τα πρώτα δείγματα γραφής τα είδαμε τις προηγούμενες ημέρες.
Ο ρόλος του ΔΟΛ

Εδώ και πολλά χρόνια έχουμε μάθει πως ότι γράφεται στις εφημερίδες του ΔΟΛ δεν είναι τυχαίο. Έχει πάντα κάποιο σκοπό να επιτελέσει και πολλές φορές δίνει τη γραμμή για ραγδαίες πολιτικές, οικονομικές και επιχειρηματικές εξελίξεις.
Αν διαβάσει λοιπόν κανείς το Βήμα της Κυριακής θα αντιληφθεί ότι κάτι πολύ περίεργο και ίσως πολύ μεγάλο γίνεται στο χώρο των media, προνομιακό πεδίο εδώ και χρόνια του Σταύρου Ψυχάρη και του Συγκροτήματος.
Η εφημερίδα χρησιμοποιεί τη γνώμη της, την οποία παραδοσιακά γράφει ο κ. Ψυχάρης αλλά και μια ολόκληρη σελίδα που υπογράφει κάποιος Ειδικός Συνεργάτης για να περιγράψει έναν εκδοτικό και τηλεοπτικό πόλεμο που δεν έχει ακόμη ξεκινήσει, αλλά που φαίνεται να είναι προ το πυλών. Έχει ήδη σαλπίσει η επίθεση και των δύο αντιμαχόμενων πλευρών αν και είναι δυσδιάκριτες οι γραμμές των μονομάχων.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι έχουμε να κάνουμε με έναν πόλεμο στα λεγόμενα παλιά επιχειρηματικά και εκδοτικά τζάκια, πόλεμος ο οποίος λαμβάνει και πολιτικές διαστάσεις, καθώς εμπλέκεται η σφοδρή επιθυμία του ΣΥΡΙΖΑ να αποκτήσει ισχυρά ερείσματα στο χώρο του τύπου και της τηλεόρασης.
Φαίνεται ότι ο κ. Τσίπρας, αφού περιδιάβηκε σε όλα τα «διαπλεκόμενα» μέσα ενημέρωσης και συνομίλησε με τους «κακούς» επιχειρηματίες, προκειμένου να διερευνήσει τις προθέσεις τους, τώρα πάει να παίξει διαφορετική μπάλα.
Κι αυτό ακριβώς το παιχνίδι επιχειρεί να σκιαγραφήσει το Βήμα με την παρέμβασή του. Αφού κατακεραυνώνει τον ΣΥΡΙΖΑ και αφήνει αιχμές για την πρόθεσή του να «γλείψει εκεί που φτύνει», δηλαδή να «αποκτήσει» κανάλι πανελλαδικής εμβέλειας με έμμεσο τρόπο, αφήνει ξεκάθαρες αιχμές και κατά του κ. Βαρδινογιάννη. Προφανώς ο κ. Ψυχάρης πιάστηκε από τη συμφωνία για επιστροφή του Ν. Χατζηνικολάου στα τηλεοπτικά δεδομένα μέσω του Star. Και με δεδομένη την… αντιμνημονιακή στάση του ομίλου Real εκτιμάται ότι μπορεί να παιχτεί νέο παιχνίδι στην πορεία του ΣΥΡΙΖΑ προς την εξουσία.
Το Βήμα αφήνει αιχμές για μη τήρηση συμφωνιών από έναν από τους επιχειρηματίες που πήραν άδεια για να φτιάξουν ιδιωτικά κανάλια και συνδέει τον κ. Τσίπρα με την εξής φράση: «Οι περιγραφόμενες εκλεκτικές συγγένειες του κ. Τσίπρα δεν πηγάζουν από την κυβέρνηση των Κορυσχάδων. Στο Κολωνάκι μιλούν απλώς για κοινές ποδοσφαιρικές, παναθηναϊκές προτιμήσεις…». Σαφής η αναφορά σε παλαίμαχο πολιτικό της αριστεράς, όπως και εμφανής μια προειδοποίηση στο κύριο άρθρο της εφημερίδας: «Όπως ο βήχας η αληθής διαπλοκή ΔΕΝ αποκρύπτεται. Ιδίως όταν υπάρχουν φωτογραφίες και βίντεο». Και το άρθρο πετάει το γάντι στον ΣΥΡΙΖΑ και του ζητά να πει με ονόματα ποια είναι η διαπλοκή ενώ κλείνει ως εξής: «Ο φερετζές των εξωχώριων εταιρειών κουρελιάζεται».
Όμως, το Συγκρότημα δε σταματά εκεί και με νέο άρθρο στα “Νέα” της Δευτέρας επιτίθεται κατά πάντων, αφήνοντας αιχμές για επιχειρηματίες και πολιτικούς και κυρίως για τον ΣΥΡΙΖΑ. Σε μια αιχμηρή παράγραφο γράφει: «Επιχειρηματίες – παράγοντες και φιλόδοξοι τηλεσωτήρες, που προ δεκαετίας γύριζαν γύρω από τον τότε αρχηγό της ΝΔ, περιστρέφονται σήμερα γύρω από τον αρχηγό του ΣΥΡΙΖΑ. Ο καλοθελητής που είχε κάνει τότε το προξενιό είναι ο ίδιος και σήμερα. Τι να κάνει άλλωστε; Το 2005 δεν ανταμείφθηκε, όπως ήλπιζε, με την Προεδρία της Δημοκρατίας. Τουλάχιστον, σε ένα κλασικό νεοελληνικό μονόπρακτο τακτοποιήθηκε η θυγατέρα». Κι εδω ξεκάθαρη η αιχμή κατά του παλαίμαχου πολιτικού της αριστεράς.
 Τα άλλα media
Σε όλα όσα γίνονται δε θα μείνουν απ’ έξω οι παλιοί και νέοι παίκτες των μίντια και των επιχειρηματιών που τα στηρίζουν. Ούτε ο Μπόμπολας θα αφήσει το παιχνίδι να πέσει από τα χέρια του, ούτε και νέα ονόματα όπως ο Φιλιππόπουλος, ο Αναστασιάδης, ο Χατζηνικολάου. Όσο για το συγκρότημα Αλαφούζου, μετά την άκρατη μνημονιακή πολιτική που ακολούθησε, τώρα με τον Τράγκα μπροστάρη ξεκινά μια στροφή προς τους αντιμνημονιακούς, αυτούς που υπάρχουν ή όσους θα δημιουργηθούν. Στο χώρο της αριστεράς οι εφημερίδες εμφανίζονται κατακερματισμένες. Κάποιες εκδοτικές προσπάθειες απέτυχαν, όπως οι 6 Ημέρες του Δελατόλα ή η νέα Ελευθεροτυπία ενώ με νύχια και με δόντια κρατιέται η «Εφημερίδα των Συντακτών».
Οι επόμενοι μήνες θα είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντες. Θα διαβάσουμε και θα ακούσουμε πολλά. Θα πρόκειται για σαφή πολιτικά και επιχειρηματικά μηνύματα που σίγουρα δε θα μένουν αναπάντητα. Το επόμενο διάστημα ο χώρος των μέσων ενημέρωσης αναμένεται να υποστεί ραγδαία μετάλλαξη. Η κρίση και οι τεράστιες ζημιές των εταιρειών θα βάλουν λουκέτο σε πολλά μαγαζιά, άλλοι παίκτες θα θελήσουν να μπουν στη μέση του παιχνιδιού ενώ παλιοί στενοί φίλοι και συνεργάτες θα συγκρουστούν μέχρις εσχάτων. Επίσης, η διείσδυση των ιντερνετικών μέσων ενημέρωσης και ιδίως οι σοβαρές ιστοσελίδες, κι όχι τα εκβιαστικά sites, είναι αυτά που σήμερα περισσότερο από ποτέ μπορούν να ελέγξουν την εξουσία.
Θα υπάρξει μεγάλη αναταραχή, αλλά δεν ξέρουμε αν θα είναι υπέροχη και η κατάσταση. Όμως, σίγουρα θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον ο μιντιακός – πολιτικός πόλεμος που ακολουθεί.
antinews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου