Πέμπτη 6 Ιουνίου 2013

Οι επιδόσεις στη Θεωρητική Κατεύθυνση


Τις εκτιμήσεις για τις επιδόσεις στα τρία μαθήματα θεωρητικής κατεύθυνσης στα οποία διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι από τις 22 έως τις 27 Μαΐου, παρουσιάζουμε με τη βοήθεια ειδικών αναλυτών, ολοκληρώνοντας έτσι τον πρώτο απολογισμό για τις πανελλαδικές.

Όπως εκτιμούν στο «Έθνος - Παιδεία» καθηγητές με εμπειρία πολλών ετών, προβλέπεται αύξηση των αριστούχων στην Ιστορία, συρρίκνωση των άριστων γραπτών στα Αρχαία και περίπου τις ίδιες με τις περσινές επιδόσεις στη Νεοελληνική Λογοτεχνία.
Θα πρέπει πάντως να επισημάνουμε ότι διαφορετικό αντίκτυπο θα έχουν οι επιδόσεις των υποψηφίων ανά μάθημα, στη διαμόρφωση των βάσεων εισαγωγής του 1ου επιστημονικού πεδίου (Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες). Τα Αρχαία Ελληνικά με συντελεστή βαρύτητας 1,3 έχουν τον πρώτο λόγο, ενώ έπεται η Ιστορία με συντελεστή 0,7.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Υψηλών απαιτήσεων κρίθηκαν τα θέματα στη Νεοελληνική Λογοτεχνία Θεωρητικής Κατεύθυνσης,
χωρίς όμως να υπάρχουν ασάφειες που θα μπορούσαν να μπερδέψουν τους μαθητές.
Το απόσπασμα από τον Κρητικό του Διονυσίου Σολωμού προσφερόταν για επεξεργασία από τους μαθητές, ενώ οι ερωτήσεις ανταποκρίνονταν στις δυνατότητες των μαθητών δεδομένου ότι στο σύνολό τους οι ζητούμενες απαντήσεις παρατίθενται ως σχόλια είτε στο διδακτικό βιβλίο είτε στο βιβλίο του καθηγητή και προσφέρουν ποικιλία επιλογών. Η ΟΕΦΕ, από την πλευρά της, κάνει λόγο για θέματα υψηλών απαιτήσεων που κάλυπταν συνολικά το περιεχόμενο του εξεταζόμενου μαθήματος.
Απαιτούσε ιδιαίτερη προσοχή από τους μαθητές για την απάντηση των ερωτήσεων, οι οποίες ωστόσο ήταν σαφής χωρίς δυσκολίες κατανόησης.
Το παράλληλο κείμενο, ενώ με την πρώτη ματιά, λόγω του κοινού θέματος του ήχου, έδινε την εντύπωση ότι ήταν εύκολο, απαιτούσε από τους μαθητές προσεκτική προσέγγιση.
Τι σημαίνουν όλα αυτά για τις βαθμολογικές επιδόσεις των υποψηφίων; Σύμφωνα με τους καθηγητές που εμπλέκονται με τη βαθμολόγηση των γραπτών, οι αριστούχοι δύσκολα θα ξεπεράσουν το 7%, ενώ στο... υπόγειο της βαθμολογικής κλίμακας, αναμένεται να βρεθεί 1 στους 4 μαθητές. Η πλειονότητα των υποψηφίων (περίπου 6 στους 10) πάντως, θα κινηθεί μεταξύ 12 έως 17,9.
ΙΣΤΟΡΙΑ
Σε ευκολότερα θέματα συγκριτικά με πέρυσι, διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι της θεωρητικής κατεύθυνσης στο μάθημα της Ιστορίας.
Τα θέματα, σύμφωνα με τους Φιλολόγους, ήταν απλά και σαφή στην διατύπωση, κάλυπταν το σύνολο της ύλης και σίγουρα ήταν ευκολότερα από πέρυσι. Οι ερωτήσεις της Α΄ Ομάδας μπορούσαν να απαντηθούν χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία, αλλά με προσοχή και έμφαση στην ορθή επιλογή των αποσπασμάτων του σχολικού βιβλίου.
Για τις απαντήσεις στις ερωτήσεις της Β΄ Ομάδας ήταν απαραίτητος από τους μαθητές ο κριτικός συνδυασμός των ιστορικών γνώσεων τους από το σχολικό βιβλίο και από τη μελέτη των συγκεκριμένων πηγών. Από τα θέματα της δεύτερης Ομάδας το Γ1 βασίζεται σε πληροφορίες που βρίσκονται στις σελίδες 43 και 81 του σχολικού τους εγχειριδίου. Οι πηγές επιβεβαιώνουν και συμπληρώνουν τις πληροφορίες του βιβλίου.
Με βάση τα πρώτα στοιχεία που έρχονται από τα βαθμολογικά κέντρα, αναμένεται αύξηση των αριστούχων σε σχέση με πέρυσι, καθώς το ποσοστό τους μπορεί να διαμορφωθεί κοντά στο 25%, από 19,18%.
Αναφορικά με τους υποψηφίους που δεν θα καταφέρουν να πιάσουν τη βαθμολογική βάση, θα είναι λιγότεροι από το 2012 και υπολογίζονται περίπου σε 1 στους 3.
Σημειώνεται ότι η Ιστορία, είναι το δεύτερο μάθημα αυξημένης βαρύτητας για όσους επιθυμούν να εισαχθούν σε σχολές του 1ου επιστημονικού πεδίου.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Οι Πανελλαδικές της 27ης Μαΐου δεν είναι ήταν δύσκολες μόνο για τους υποψηφίους της Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης που διαγωνίστηκαν στα μαθηματικά αλλά και για αυτούς της θεωρητικής που εξετάστηκαν στα Αρχαία Ελληνικά. Αρκετοί Φιλόλογοι που ασχολούνται χρόνια με την προετοιμασία μαθητών για τις πανελλαδικές εξετάσεις, υποστηρίζουν ότι τα φετινά θέματα ήταν από τα πιο απαιτητικά των τελευταίων χρόνων. Το άγνωστο κείμενο από Θουκυδίδη, οι ερμηνευτικές, οι γραμματικές και οι συντακτικές ασκήσεις είχαν μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας από τα περσινά θέματα.
Με βάση τις εκτιμήσεις των καθηγητών από τα βαθμολογικά κέντρα, φαίνεται πως επιβεβαιώνονται όσοι υποστηρίζουν ότι οι φετινές βαθμολογίες θα είναι ακόμη χειρότερες και από τις περσινές κακές επιδόσεις που καταγράφηκαν. Ως εκ τούτου, οι αριστούχοι φαίνεται πως θα κινηθούν κοντά στο 3% ενώ οι αποτυχόντες που δεν θα καταφέρουν να πιάσουν τη βαθμολογική βάση, είναι πιθανό να ξεπεράσουν το 50%.
Η μείωση των αριστούχων που προβλέπεται από αρκετούς καθηγητές, θα έχει αντίκτυπο στις βάσεις εισαγωγής των υψηλόβαθμων τμημάτων του 1ου πρώτου επιστημονικού πεδίου, δηλαδή για Νομικές, Ψυχολογίας, Φιλολογίας κ.ά.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου