Σάββατο 1 Ιουνίου 2013

Πανελλαδικές Εξετάσεις: Άριστοι με το κιάλι

Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων αποτέλειωσε χθες τους υποψήφιους της Θετικής Κατεύθυνσης με πολύ δύσκολα θέματα στη Χημεία και την Ανάπτυξη Εφαρμογών
 
Σπάνιο είδος φαίνεται ότι θα είναι οι άριστοι φέτος. Η επέλαση της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων (ΚΕΕ) συνεχίζεται. Χθες, αποτελείωσε τους υποψηφίους της Θετικής Κατεύθυνσης που έδιναν Ανάπτυξη
Εφαρμογών και Χημεία. Τα θέματα ήταν τόσο δύσκολα, που στο μεν πρώτο μάθημα εκτιμάται ότι το 50% έχει γράψει κάτω από τη βάση ενώ η Χημεία, για πρώτη φορά, δεν θα συνοδευτεί από υψηλές βαθμολογίες. Αλλη μια… πρωτιά από την Επιτροπή, κι άλλο λάδι στη φωτιά των αντιδράσεων όχι
μόνο από τους υποψηφίους αλλά από τους ίδιους τους καθηγητές που εντείνουν τις διαμαρτυρίες τους. Ακόμα ένα βαθμολογικό κέντρο (το 37ο) καταγγέλλει το υπουργείο και την ΚΕΕ ζητώντας τους να αναλάβουν άμεσα τις ευθύνες τους ενώ ανακοίνωσε ότι επιφυλάσσεται για τη συνέχιση της βαθμολόγησης.

Για καλά προετοιμασμένους

Η Ενωση Ελλήνων Χημικών επισημαίνει ότι τα θέματα απαιτούσαν καλή γνώση της θεωρίας και κριτική σκέψη του μαθητή και ότι ήταν στη σωστή κατεύθυνση για την επιλογή των μαθητών που είναι αρτιότερα προετοιμασμένοι και ικανότεροι στην εφαρμογή και αξιοποίηση των γνώσεων που έχουν αποκτήσει. Οι εκτιμήσεις πάντως δείχνουν ότι οι άριστοι θα είναι οι περισσότερο χαμένοι καθώς δεν θα καταφέρουν να σημειώσουν τις συνήθως υψηλές βαθμολογίες. Είναι χαρακτηριστικό ότιπέρυσι το 36,54% έγραψε από 18-20 στο μάθημα. Κάτι που αποκλείεται για φέτος.
 
Ανάλογη η εικόνα και για την Ανάπτυξη Εφαρμογών. Τα θέματα, πολύ δυσκολότερα από πέρυσι, ήταν για πολύ καλά προετοιμασμένους και απαιτούσαν μεγάλη προσοχή. Πιο τυχεροί οι υποψήφιοι της Θεωρητικής Κατεύθυνσης που διαγωνίστηκαν στα λατινικά τα οποία δεν είχαν μεγάλες απαιτήσεις.
 
«Τα θέματα των γενικών εξετάσεων ακυρώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία του Λυκείου» τονίζουν στην ανακοίνωσή τους οι βαθμολογητές του 37ου Β.Κ. αναφερόμενοι στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας, τη Φυσική και τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης «που έδωσαν τη χαριστική στον θεσμό ενώ ταυτόχρονα υποβαθμίζουν και το απολυτήριο των μαθητών».

Ακυρώνουν τις θυσίες

Επισημαίνοντας μια πολύ σημαντική παράμετρο, την αναγκαστική προσφυγή των οικογενειών στην παραπαιδεία για να πιάσουν οι μαθητές τα άπιαστα κι αυτό χωρίς καμία βεβαιότητα αλλά αφού έχει απαξιωθεί το σχολείο, οι βαθμολογητές αναφέρουν: « Επειδή τα θέματα αυτά δεν σέβονται τον κόπο των μαθητών και τις θυσίες των οικογενειών, ακυρώνουν τη δουλειά του εκπαιδευτικού στο δημόσιο σχολείο και ιδιωτικοποιούν παραπέρα τη δημόσια εκπαίδευση, το υπουργείο Παιδείας έχει τεράστιες ευθύνες». Για το δε Β3 των Μαθηματικών Κατεύθυνσης αναφέρουν πως «έχει σαφέστατα τιμωρητικές και διαστροφικές διαστάσεις».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου