Παρασκευή 31 Μαΐου 2013

Συνέντευξη του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Κωνσταντίνου Για την Επιστράτευση και τις Πανελλαδικές Εξετάσεις


«Για έναν εκπαιδευτικό, που προέρχεται από οικογένεια εκπαιδευτικών, η επιστράτευση ήταν μία δύσκολη αλλά επιβεβλημένη απόφαση. Δεν έπρεπε σε καμία περίπτωση να διακινδυνεύσουμε την ηρεμία των νέων ανθρώπων.
Η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών έπραξε το καθήκον της με άψογο τρόπο, κάτι που φαίνεται από την ομαλή διεξαγωγή των εξετάσεων. Γι’ αυτό είμαι ευγνώμων προς την συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών και δασκάλων. Νομίζω ότι συμφωνούν και αυτοί, ότι η μορφή της αντίδρασης που επελέγη από το συνδικαλιστικό τους όργανο, θα μπορούσε να είχε πάρει άλλους τρόπους και να γίνει σε άλλους χρόνους και είμαι σίγουρος ότι συμφωνούν και οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί.
Το μείζον είναι ότι οι εξετάσεις έγιναν και διεξάγονται κανονικά, και αυτό ήταν το μεγάλο διακύβευμα. Από κει και πέρα, όπως πάντα γίνεται, κι όπως πάντα έκανε το Υπουργείο, είμαστε
ανοιχτοί σε διάλογο. Δίνουμε μεγάλη προσοχή στα αιτήματα των εκπαιδευτικών γιατί πράγματι οι εκπαιδευτικοί είναι η ραχοκοκαλιά της κοινωνίας.
Η διενέργεια των Πανελλαδικών εξετάσεων, είναι αποκλειστική αρμοδιότητα της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων για αυτό και όποιες διευκρινίσεις γίνονται από αυτήν.»

Για το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο

«Το υπάρχον νομικό πλαίσιο ενδεχομένως να χρήζει κάποιων βελτιώσεων. Για παράδειγμα θεωρώ πως χρειάζεται και ενσωμάτωση των Ευρωπαϊκών Οδηγιών της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας.
Αλλά το πρόβλημα ξεκινάει όταν το όποιο Νομοθέτημα γίνεται αντικείμενο διαμάχης των άκρων. Ενίοτε τα άκρα τρέφονται από την παραβατικότητα, εκμεταλλευόμενα ακόμα και τους ίδιους τους κανόνες που μια χώρα θεσπίζει.
Σε κάθε περίπτωση ο ρατσισμός, η μισαλλοδοξία, καθώς και όλα αυτά τα κοινωνικά φαινόμενα λύνονται δευτερευόντως με κατασταλτικό και νομοθετικό τρόπο. Λύνονται κυρίως με την ωρίμανση μιας κοινωνίας που αλλάζει και αυτό μπολιάζεται μέσα από τη νοοτροπία και την Παιδεία.
Με άλλα λόγια μπορούμε να συζητήσουμε για την αναγκαιότητα του όποιου Νομοθετήματος που μπορεί επικουρικά να προσφέρει στην αντιμετώπιση ενός σοβαρού κοινωνικού φαινομένου. Τέτοια κοινωνικά φαινόμενα κυρίως αντιμετωπίζονται μέσα από την Παιδεία και μέσα από την Αναγέννηση του Εκπαιδευτικού Συστήματος».

Για το success story

«Πρέπει να είμαστε ειλικρινείς απέναντι στους πολίτες. Υπάρχει καθημερινός αγώνας αλλά και μέτρο σύγκρισης με το παρελθόν. Κοιτάξτε που ήμασταν πέρυσι τέτοιο καιρό και κοιτάξτε που είμαστε φέτος. Το κλίμα έχει αλλάξει. Η Κυβέρνηση αυτή έχει θέσει και έχει πετύχει συγκεκριμένους στόχους.
Ποιοι είναι αυτοί; Πρώτον, η σταθεροποίηση της οικονομίας σε μακροεπίπεδο. Έχει κλείσει η κουβέντα για το Grexit. Πλέον κάνουμε λόγο για το Greecovery. Δεύτερον υπάρχει αλλαγή στην αξιοπιστία της χώρας μας στο εξωτερικό, το οποίο αποτυπώνεται στη διεθνή της εικόνα. Στο ίδιο πλαίσιο είναι ενθαρρυντικό ότι άρχισαν και πάλι τα μεγάλα έργα, κάτι που θα προσθέσει σε βάθος χρόνου 30.000 νέες θέσεις εργασίας. Με προσωπική επιστασία του Πρωθυπουργού, προχωράνε οι ιδιωτικοποιήσεις. Φαίνεται ότι ο Τουρισμός θα είναι αυξημένος σε σχέση με πέρυσι.
Συνεπώς, η διάσωση της χώρας είναι ένα “Success Story”. Η δική μας φροντίδα είναι όσο το δυνατόν γρηγορότερα οι πολίτες οι οποίοι έχουν στερηθεί τα μέγιστα και έχουν υποστεί μεγάλες θυσίες, να το νιώσουν στο νοικοκυριό τους. Αυτό είναι το νέο μεγάλο κεφάλαιο».

Task Force: Επείγει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

«Η αξιολόγηση του προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης επείγει».
Την προειδοποίηση αυτή κάνει προς την ελληνική Κυβέρνηση έγγραφο της Task Force που φέρει ημερομηνία 13 Μαΐου.
Ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και οι εκπρόσωποι της Task Force θα συναντηθούν το επόμενο δεκαήμερο με στελέχη του υπουργείου Παιδείας Θανάση Κυριαζή για να επιταχύνουν τη διαδικασία της κινητικότητας των εκπαιδευτικών λειτουργών και διοικητικών υπαλλήλων του υπουργείου Παιδείας.
Το υπουργείο Παιδείας είναι ένα από τα έξη υπουργεία (Εργασίας, Υγείας, Παιδείας, Οικονομικών, Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος) θα δεχθούν την τεχνική υποστήριξη της Task Force για τη διοικητική αναδιάρθρωσή τους.
Στο υπουργείο Παιδείας-θα ορισθούν- κι ενδεχομένων θα εγκατασταθούν εμπειρογνώμονες για τον σκοπό αυτό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου