Πέμπτη 3 Ιανουαρίου 2013

Διαθεσιμότητα Υπαλλήλων διευκρινίσεις σε σχέση με το μισθολογικο καθεστως


ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝΟι υπουργοί Οικονομικών Εσωτερικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης με κοινη υπουργική απόφαση τους διευκρινίζουν λεπτομέρειές για το μισθολογικό καθεστως και τις διασταυρώσεις των μισθολογικών στοιχείων των υπαλλήλων σε Διαθεσιμότητα.
Συγκεκριμένα η απόφαση αναφέρει: 
Διασταύρωση μισθολογικών στοιχείων Μητρώου Ανθρωπίνου Δυναμικού Ελληνικού Δημοσίου σε εφαρμογή των διατάξεων του ν. 4093/2012
1. Το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (εφεξής ΥΔΜΗΔ) συντάσσει με ευθύνη του και αποστέλλει στην Ενιαία Αρχή Πληρωμής (εφεξής ΕΑΠ) οριστικοποιημένη κατάσταση σε έντυπη μορφή συνοδευμένη από ηλεκτρονικό αρχείο, όσων υπαλλήλων τελούν σε διαθεσιμότητα ή αργία κατ' εφαρμογή των διατάξεων του νόμου 4093/2012. Η εν λόγω κατάσταση πρέπει να περιέχει τουλάχιστον τα εξής στοιχεία: ΑΦΜ, επώνυμο, όνομα, οργανικό φορέα, σχέση εργασίας και εάν ο υπάλληλος τελεί σε καθεστώς διαθεσιμότητας ή
αργίας. Τα στοιχεία ταυτοπροσωπίας θα πρέπει να έχουν διασταυρωθεί με εκείνα του Μητρώου Φορολογουμένων του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Φορολογίας (TAXIS) της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων.
Στις περιπτώσεις διόρθωσης και επικαιροποίησης των στοιχείων της ως άνω κατάστασης το ΥΔΜΗΔ είναι υποχρεωμένο να ενημερώνει άμεσα την ΕΑΠ έντυπα και ηλεκτρονικά.
2. Για τους μισθοδοτούμενους υπαλλήλους που περιλαμβάνονται στις οριστικοποιημένες καταστάσεις που λαμβάνει η ΕΑΠ από το ΥΔΜΗΔ και αφορά τους υπαλλήλους που τελούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας ή αργίας σύμφωνα με τις διατάξεις των υποπαραγράφων Ζ2, Ζ3 και Ζ4 της παραγράφου Ζ του νόμου 4093/2012, η ΕΑΠ υποχρεούται να ελέγχει τις αποδοχές που αποστέλλει η εκκαθαρίζουσα αρχή και να τις συγκρίνει με τις αντίστοιχες της μισθολογικής περιόδου Οκτωβρίου 2012. Η σύγκριση πραγματοποιείται στο σύνολο των ακαθάριστων τακτικών αποδοχών.
3. Για τους υπαλλήλους που τελούν σε διαθεσιμότητα σύμφωνα με τα οριζόμενα στις υποπαραγράφους Ζ2 και Ζ4 ή σε αργία σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υποπαράγραφο Ζ3 της παραγράφου Ζ του νόμου 4093/2012, εάν διαπιστωθεί ότι το σύνολο των ακαθάριστων αποδοχών, με βάση τις αναλυτικές καταστάσεις μισθοδοσίας τους που υποβάλλονται κάθε φορά, είναι μεγαλύτερο από το 75% των συνολικών ακαθάριστων αποδοχών τους κατά το μήνα Οκτώβρη του 2012, η ΕΑΠ υποχρεούται στη διενέργεια έκτακτης προσωρινής παρακράτησης αποδοχών και στην έκδοση νέας αναλυτικής κατάστασης σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή, στην οποία θα περιέχεται η εν λόγω παρακράτηση. Στο ανωτέρω όριο επιτρέπεται στατιστικά αποδεκτή διακύμανση, η οποία σε κάθε περίπτωση δεν θα υπερβαίνει το ποσό των πενήντα (50,00) ευρώ. Το ποσό της έκτακτης προσωρινής παρακράτησης αποδοχών ισούται με το 25% των συνολικών ακαθάριστων αποδοχών της τρέχουσας μισθολογικής περιόδου.
4. Η ως άνω νέα αναλυτική κατάσταση θα αποστέλλεται στην εκκαθαρίζουσα αρχή, στη Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων και στην 50η Διεύθυνση − Τμήμα Γ του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους και θα κοινοποιείται στο ΥΔΜΗΔ για τις προσήκουσες ενέργειες.
Εφόσον η δαπάνη μισθοδοσίας βαρύνει τις πιστώσεις του κρατικού προϋπολογισμού, η εκκαθαρίζουσα αρχή είναι υποχρεωμένη να συντάξει νέα έντυπη συγκεντρωτική κατάσταση μισθοδοσίας της περ. α της παρ. 2 του άρθρου 10 της αριθμ. 2/37345/0004/4−06−2010 (ΦΕΚ 784/Β΄/2010) κοινής υπουργικής απόφασης σε δύο αντίγραφα και να τα αποστείλει άμεσα στην 24η Διεύθυνση Λογαριασμών του Δημοσίου του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. Η ΕΑΠ διενεργεί την ως άνω έκτακτη προσωρινή παρακράτηση αποδοχών, για όσο χρόνο διαπιστώνει τη μη εφαρμογή των σχετικών διατάξεων.
Εφόσον η δαπάνη μισθοδοσίας βαρύνει τις πιστώσεις του κρατικού προϋπολογισμού, το ποσό της έκτακτης παρακράτησης εισάγεται ως έσοδο στον κρατικό προϋπολογισμό (Κ.Α.Ε. 3244). Εφόσον η δαπάνη μισθοδοσίας βαρύνει τους προϋπολογισμούς των ΟΤΑ α΄ βαθμού ή των ΝΠΔΔ, το ποσό της έκτακτης παρακράτησης θα πιστώνεται στον τραπεζικό λογαριασμό του ΟΤΑ ή του ΝΠΔΔ που χρησιμοποιείται για την καταβολή των μισθολογικών αμοιβών σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 12 της αριθμ. 2/37345/0004/4−06−2010 (ΦΕΚ 784/Β΄/2010) κοινής υπουργικής απόφασης.
5. Παραμένει σε ισχύ η υποχρέωση της εκκαθαρίζουσας αρχής να προβαίνει στην εκκαθάριση της μισθοδοσίας, λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία που της αποστέλλει η ΕΑΠ, καθώς και τις ισχύουσες διατάξεις.
Για το σκοπό αυτό, στην έννοια των αποδοχών δεν περιλαμβάνονται τα επιδόματα των άρθρων 15 και 18 του ν. 4024/2011, τα οποία απαιτούν την πλήρη και αποκλειστική απασχόληση του υπαλλήλου με τα αντίστοιχα καθήκοντα και συνεπώς παύουν να καταβάλλονται στο σύνολο τους με την απομάκρυνση του από αυτά. Για τους εκκαθαριστές αποδοχών ισχύουν τα οριζόμενα στο άρθρο 17 της αριθμ. 2/37345/0004/4−6−2010 (ΦΕΚ 784/Β΄/4−6−2010) κοινής υπουργικής απόφασης.
6. Η εκκαθαρίζουσα αρχή υποχρεούται να προβαίνει στην εκκαθάριση σε επόμενη μισθοδοτική περίοδο με την καταβολή αναδρομικά των αχρεωστήτως παρακρατηθέντων ποσών.
7. Στην περίπτωση που μετά την αφαίρεση του ποσού της έκτακτης προσωρινής παρακράτησης το πληρωτέο ποσό που απομένει είναι μικρότερο του 50% του συνόλου των καθαρών αποδοχών, το ποσό της έκτακτης προσωρινής παρακράτησης δεν μπορεί να μειωθεί πέραν του ποσοστού αυτού. Σε κάθε περίπτωση, οι αποδοχές που θα καταβληθούν δεν υπερβαίνουν τις αντίστοιχες αποδοχές πριν τη θέση του υπαλλήλου σε διαθεσιμότητα.
8. Στην περίπτωση που από τα στοιχεία της διοικητικής υπηρεσίας του μισθοδοτούμενου προκύπτει ότι αυτός δεν εμπίπτει στις διατάξεις του ν. 4093/2012, τότε η αρμόδια υπηρεσία υποχρεούται στην άμεση ενημέρωση της Γενικής Διεύθυνσης Κατάστασης Προσωπικού του ΥΔΜΗΔ, η οποία ακολούθως επικαιροποιεί το Μητρώο Ανθρωπίνου Δυναμικού Ελληνικού Δημοσίου (Απογραφή) και ενημερώνει έντυπα και ηλεκτρονικά την ΕΑΠ για τη μεταβολή αυτή.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου