Τρίτη 15 Ιανουαρίου 2013

Αντώνη Σαμαρά τα πράγματα είναι απλά (2). Του Κώστα Πικραμένου


thraki
Ο στρατηγικός στόχος της Τουρκίας στη Δυτική Θράκη είναι διττός: η παραμονή και η τουρκοποίηση της μουσουλμανικής μειονότητας. Την ίδια στιγμή, το Ελληνικό Κράτος προέβη (από το 1920) σε τραγελαφικά λάθη τόσο στο θέμα της μειονοτικής εκπαίδευσης όσο και στην εν γένει «διαχείριση» της μειονότητας. Ουδέποτε το επίσημο Κράτος δεν φρόντισε να ενσωματώσει (όχι να αφομοιώσει) τη μειονότητα καθώς αποτελούσε αντίβαρο στην πάλαι ποτέ ανθούσα Ελληνική μειονότητα της Πόλης και των νήσων Ιμβρου/Τενέδου.
Λάθη επί λαθών, αντιφάσεις, ψηφοθηρία και παράνομες και αυθαίρετες αφαιρέσεις Ιθαγένειας χαρακτηρίζουν την επίσημη πολιτική του Ελληνικού Κράτους το οποίο λειτουργούσε χωρίς μακροπρόθεσμη στρατηγική για το μέλλον της μειονότητας.
Σήμερα η κατάσταση είναι εκτός ελέγχου καθώς το κενό εξουσίας που άφησε επί δεκαετίες το
Ελληνικό Κράτος κάλυψε (μετά το 1974) αλλά κυρίως μετά το 1994 η Τουρκία μέσω της δράσης του Προξενείου στην Κομοτηνή. Το εν λόγω Προξενείο διαθέτει έναν από τους μεγαλύτερους προϋπολογισμούς σε σχέση με τις υπόλοιπες Διπλωματικές Αρχές της Τουρκίας ανά τον κόσμο. Συντηρεί στη Θράκη ένα τεράστιο φάσμα συλλόγων, τοπικών εφημερίδων, ιμάμηδων, μουφτήδων, πληροφοριοδοτών δημιουργώντας σταδιακά ένα «παράλληλο κόσμο» εντός Ελληνικής επικράτειας. Η κατάληψη της εξουσίας από τους νεο-οθωμανούς του Ερντογάν – Νταβούτογλου (2002) αναβάθμισε την στρατηγική αξία της μειονότητας καθώς συμπληρώνει το μουσουλμανικό τόξο που ξεκινάει από τη Βοσνία και φτάνει στην Αδριανούπολη με βάση το «Στρατηγικό Βάθος»…

Η τροπολογία για τους Ιμάμηδες
Ο ν. 3536/2007 είχε ως στόχο να απαγκιστρώσει τους Ιμάμηδες από τον έλεγχο του Τουρκικού Προξενείου και να τους κάνει «Έλληνες δημοσίους υπαλλήλους». Σήμερα, οι μισθοδοτούμενοι από το τουρκικό προξενείο αμείβονται με «μαύρα χρήματα» και δεν έχουν σύνταξη ενώ ασφαλίζονται σε τουρκικές εταιρείες, γεγονός που σημαίνει ότι πρέπει να μετακινούνται στην Τουρκία για να έχουν δωρεάν περίθαλψη. Η τροπολογία που κατατέθηκε προκειμένου να εφαρμοστεί επιτέλους ο ν.3536/2007 δεν αντιμετωπίζει την ουσία του προβλήματος αλλά προσπαθεί αποσπασματικά και με ημίμετρα να «χρυσώσει το χάπι».
Αλήθεια, το ΣΔΟΕ και η Οικονομική Αστυνομία ασχολήθηκε ποτέ με το ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ των εν λόγω «μαύρων» Ιμάμηδων;
Αμφιβάλλει κανείς ότι οι διορισμένοι Ιμάμηδες (αν εφαρμοστεί η τροπολογία) θα στοχοποιηθούν εφ’ όρου ζωής από το Τουρκικό Προξενείο και τους ανά χωριό «πληροφοριοδότες» του;
 Ότι οι απειλές εναντίων των ιδίων και μελών των οικογενειών τους θα γίνει αφόρητη όπως με τον Ιμάμη του χωριού Σώστη στη Ροδόπη;
Υπάρχει περίπτωση το ανύπαρκτο Ελληνικό Κράτος να τους προστατεύσει;
Θεωρεί κανείς ότι η «ζημιά» που έχει γίνει δεκαετίες τώρα και το παράλληλο σύστημα του Προξενείου με τα δεκάδες εκατομμύρια ευρώ ως budget θα εξουδετερωθεί;
Το πρόβλημα δεν είναι ποιος θα μισθοδοτεί τους Ιμάμηδες αλλά η εν γένει δράση του ίδιου του Προξενείου. Ακόμη και αν απελαθεί ο νυν Πρόξενος για προφανείς λόγους, το Προξενείο θα παραμείνει στη θέση του και θα συνεχίζει τον ίδιο ρόλο με τους μηχανισμούς που διαθέτει. Επομένως αν το Ελληνικό Κράτος επιθυμεί, επιτέλους να ενσωματώσει (και όχι να αφομοιώσει) την μουσουλμανική μειονότητα ως ενεργό τμήμα της ελληνικής κοινωνίας στον 21ο αιώνα οφείλει να λάβει ρηξικέλευθες αποφάσεις που αγγίζουν «την ουσία» του προβλήματος.

1)      Αν ο Σαμαράς πάει στην Αγκυρα (το Μάρτιο του 2013) οφείλει να ξεκαθαρίσει στους Ερντογάν-Νταβούτογλου ότι το πάρτυ στη Θράκη τελείωσε και ότι το Προξενείο της Κομοτηνής κλείνει οριστικά μαζί με το Προξενείο της Πόλης, με βάση την αρχή της αμοιβαιότητας.
2)      Παράλληλα το Ελληνικό Κράτος οφείλει να δώσει εγγυήσεις για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης της μειονότητας με κατ’επιλογήν μαθήματα τουρκικών και πομακικών αλλά και αποτελεσματική εκμάθηση της Ελληνικής γλώσσας. Ουδείς θα γίνεται δεκτός στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση χωρίς επαρκή γνώση της Ελληνικής γλώσσας και κατόπιν εξετάσεων προφορικού/γραπτού λόγου. Οι Έλληνες μουσουλμάνοι πολίτες οφείλουν να γνωρίζουν την γλώσσα της Πατρίδας τους και επίσημη γλώσσα του Κράτους.
3)      Αν λόγω ανεργίας οι μειονοτικοί θέλουν να μεταναστεύσουν στην «πλούσια» Τουρκία, κανείς δεν μπορεί να τους εμποδίσει αλλά δεν θα έχουν το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι στην Ελλάδα για όσο διάστημα διαμένουν εκεί. Ετσι δεν θα γίνονται εργαλείο της Άγκυρας για ψηφοθηρικούς λόγους κάθε φορά που έχουμε εκλογές στην Ελλάδα.
4)      Η τοποθέτηση εισαγγελέα στη Κομοτηνή με αποκλειστικές αρμοδιότητες το οικονομικό έγκλημα (μαύρο χρήμα του Προξενείου) και το ψυχολογικό πόλεμο (εκβιασμοί, απειλές, πιέσεις, προπυλακισμοί εκ μέρους του εγκάθετων του Προξενείου) θα δώσει το κατάλληλο μήνυμα ότι στη Θράκη το Κράτος υπάρχει και οι νόμοι εφαρμόζονται για όλους.
 Η κατάργηση των δικαστικών αρμοδιοτήτων των Μουφτήδων πρέπει να γίνει εδώ και τώρα. Είναι ΟΝΕΙΔΟΣ για σύγχρονο Κράτος Δικαίου να  ανέχεται την εφαρμογή σε έδαφος της ΕΕ του Ισλαμικού Νόμου (Σαρία) για θέματα οικογενειακού/αστικού δικαίου. Ακόμη και η ίδια η Τουρκία έχει καταργήσει τη Σαρία από τη δεκαετία του 1920! Ας αποφασίζει ελεύθερα η μειονότητα τους θρησκευτικούς της ταγούς. Αν οι συγκεκριμένοι ταγοί ασκούν προπαγάνδα υπέρ τρίτου κράτους (Τουρκία) θα διώκονται ποινικά από τον αρμόδιο καθ’ ύλην εισαγγελέα. (4η πρόταση)
Οι ως άνω προτάσεις δεν αποτελούν ημίμετρα, αλλά ριζοσπαστικά μέτρα προς την χειραφέτηση της μειονότητας και τον εκσυγχρονισμό αυτής. Η μειονότητα δεν χρειάζεται κηδεμόνα αλλά εγγυήσεις ότι τα δικαιώματα της θα προστατεύονται όπως κάθε Έλληνα πολίτη σε μία κοινωνία ισονομίας και ισοπολιτείας. Όσοι δεν συμφωνούν μπορούν να διασχίσουν το ποτάμι..
infognomon

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου