Σάββατο 19 Ιανουαρίου 2013

Με 28 εκατ. "θωρακίζεται" το λιμάνι Αλεξανδρούπολης

Με 28 εκατ. "θωρακίζεται" το λιμάνι Αλεξανδρούπολης
Μεγάλα κρουαζιερόπλοια, αλλά και φορτηγά πλοία αυξημένου μεταφορικού φορτίου θα μπορεί να υποδέχεται και να εξυπηρετεί σε σχεδόν δύο χρόνια από τώρα το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, το οποίο σταδιακά προχωρά σε αναβάθμιση της υποδομής του και κατ' επέκταση του περιφερειακού του ρόλου στο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών, μέσα από ένα ευρύ πλέγμα επενδύσεων προϋπολογισμού περίπου 28 εκατ. ευρώ.
Κεντρικό ρόλο στον επενδυτικό σχεδιασμό του τοπικού Οργανισμού Λιμένος (ΟΛΑ ΑΕ) καταλαμβάνει το έργο της εκβάθυνσης της λιμενολεκάνης και της εκσκαφής του διαύλου του λιμανιού, το οποίο ύστερα από περιπετειώδεις καθυστερήσεις εισέρχεται πλέον στην τελική ευθεία για την υλοποίησή του. Το «πράσινο φως» για την εκκίνηση της διαδικασίας
εκτέλεσης του έργου δόθηκε πριν από περίπου δύο εβδομάδες, όταν εγκρίθηκε η χρηματοδότησή του, συνολικού ύψους 21,9 εκατ. ευρώ, από κονδύλια του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ).
Επόμενο βήμα στο χρονοδιάγραμμα που έχει εκπονηθεί από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης είναι η δημοπράτηση του έργου για την ανάδειξη του αναδόχου του, με τη διαδικασία να έχει προγραμματιστεί για τις 5 Μαρτίου 2013. Εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά και δεν προκύψουν χρονοβόρες ενστάσεις, εκτιμάται ότι η έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών θα μπορούσε να ξεκινήσει μέσα στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, με συμβατικό χρόνο ολοκλήρωσής της εκβάθυνσης, καθώς και της διάνοιξης του διαύλου, τους 20 μήνες. Όπως μάλιστα αναφέρεται από την τοπική λιμενική αρχή, με την προσθήκη της συγκεκριμένης υποδομής, θα καταστεί δυνατή η προσέγγιση στην Αλεξανδρούπολη και μεγάλων πλοίων, κρουαζιερόπλοιων, αλλά και μεταφοράς εμπορευμάτων, που σήμερα δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν.
Σύνδεση με το σιδηρόδρομο
Ταυτόχρονα με την εκβάθυνση του λιμανιού, η ΟΛΑ ΑΕ δρομολογεί και τη σύνδεσή του με το σιδηροδρομικό δίκτυο της Αλεξανδρούπολης, προκειμένου να παρέχονται στους χρήστες και υπηρεσίες συνδυασμένων μεταφορών. Για το συγκεκρμένο έργο, σύμφωνα με πληροφορίες, από τα μέσα της εβδομάδας εγκρίθηκε κονδύλιο ύψους 4,9 εκατ. ευρώ από το ΠΕΠ Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης και πολύ σύντομα θα προωθηθεί η δημοπράτησή του. Το τεχνικό αντικείμενο της επένδυσης προβλέπει την ανάπτυξη σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 500 μέτρων, από το υφιστάμενο δίκτυο του ΟΣΕ έως τον προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων, καθώς επίσης και δύο γραμμών αναμονής, εντός του χώρου του λιμανιού, ώστε να αποφεύγεται η συμφόρηση.
Το τρίπτυχο των παρεμβάσεων αναβάθμισης της υποδομής του λιμένα, που εκτιμάται ότι θα ενισχύσει δραστικά την ανταγωνιστικότητά του και θα αποτελέσει καταλύτη για την προσέλκυση νέων εμπορευματικών ροών προς την Αλεξανδρούπολη, κλείνει με την έγκριση, πριν λίγο καιρό, από την Ευρωπαϊκή Ένωση του έργου Sea2Sea για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με άλλα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, που ουσιαστικά, στην τελική του μορφή, θα επιτρέψει στα εμπορεύματα από τη Μαύρη Θάλασσα και τις περιοχές κατά μήκος του Δούναβη, να κάνουν... by pass στα Στενά του Βοσπόρου.
Επί του παρόντος, πάντως, αυτό που έχει εγκριθεί από την ΕΕ, είναι μια δράση προϋπολογισμού 1,5 εκατ. ευρώ, που αφορά την εκπόνηση όλων των απαραίτητων μελετών, εντός των επόμενων 18 μηνών. Στο δίκτυο εκτός από την Αλεξανδρούπολη συμμετέχουν επίσης το λιμάνι της Καβάλας, καθώς και τα αντίστοιχα του Ρούσσε και του Μπουργκάς στη Βουλγαρία.

ΝΙΚΟΣ ΧΡΗΣΤΑΚΗΣ
egnatiapost.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου