Τρίτη 4 Σεπτεμβρίου 2012

Αποσπάσεις καθηγητών ΔΕ από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ, του αιρετού Δημήτρη Καρλαύτη


Ο Αιρετός του ΚΥΣΔΕ Δ. Καρλαύτης για τις αποσπάσεις των καθηγητών

 Καρλαύτη Δημητρίου
Καθηγητή Χημικού
Αιρετού ΚΥΣΔΕ
(Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου
 Δ/θμιας Εκπαίδευσης)



Αποσπάσεις καθηγητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ 
Αρχές Αυγούστου έγιναν φέτος οι αποσπάσεις των καθηγητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αρκετά νωρίτερα συγκριτικά με πέρσι, που έγιναν τέλος Αυγούστου.
Στην πρώτη φάση των αποσπάσεων η δική μου εισήγηση αλλά και άλλων συναδέλφων του συμβουλίου ήταν οι αποσπάσεις όλων των ειδικών κατηγοριών (πολύτεκνοι, βαριά άρρωστοι, σύζυγοι στρατιωτικών, δικαστικών, εκλεγμένοι ΟΤΑ) να γίνουν κατά προτεραιότητα και εκτός κενών, ώστε τα κενά να δοθούν για απόσπαση στους υπόλοιπους συναδέλφους. Επίσης να
δοθεί η δυνατότητα να γίνουν αποσπάσεις και από περιοχές με υπεραριθμίες σε άλλες περιοχές με υπεραριθμίες. Για δε τις αποσπάσεις στην πρωτοβάθμια και για τις κοινές ειδικότητες ΠΕ11, ξενόγλωσσων κ.τ.λ. να συγκροτηθεί κοινός πίνακας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας και από αυτόν σύμφωνα με τα μόρια να γίνουν οι αποσπάσεις.
Δυστυχώς δεν εισακουστήκαμε και έτσι έγιναν αποσπάσεις μόνον στα λειτουργικά κενά με τις
ειδικές κατηγορίες να παίρνουν τα κενά κατά προτεραιότητα. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα, ούτε όλοι των ειδικών κατηγοριών να πάρουν απόσπαση ούτε μεγάλος αριθμός των υπολοίπων συναδέλφων. Επί 6.437 αιτήσεων ικανοποιήθηκαν 2.299 αποσπάσεις και 192 στην ειδική αγωγή.
Έτσι φθάσαμε τέλος Αυγούστου και με τη δική μας πίεση και παρέμβαση που τώρα όμως βρήκε ευήκοα τα ώτα της διοίκησης του Υπουργείου, έγιναν οι αποσπάσεις όλων των ειδικών κατηγοριών ανεξαρτήτως κενών στην πρώτη τους προτίμηση και έτσι τα κενά δόθηκαν για τους υπόλοιπους συναδέλφους. Επί 3.301 αιτήσεων ικανοποιήθηκαν 1.778 αποσπάσεις και 16 στην ειδική αγωγή. Επίσης έγιναν δεκτές και 61 ανακλήσεις αποσπάσεων της πρώτης φάσης. Παρά ταύτα, όπως φαίνεται, μεγάλος αριθμός συναδέλφων δεν πήρε απόσπαση ούτε στη δεύτερη φάση. Μεταξύ αυτών και μεγάλος αριθμός τριτέκνων αλλά και άλλων συναδέλφων με σοβαρά προβλήματα για τα οποία δεν προβλέπεται μοριοδότηση με τη γνωστή υπουργική απόφαση της πρώην Υπουργού Παιδείας κυρίας Διαμαντοπούλου, για την αποτελεσματικότητα της οποίας είχα εκφράσει τις επιφυλάξεις μου και την αντίθεση μου. Αυτό αν συνδυαστεί με τη δεινή οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκονται σήμερα μετά τις περικοπές των αποδοχών τους όλοι οι εκπαιδευτικοί, αντιλαμβάνεται κανείς την τραγική κατάσταση που θα βρεθούν εκατοντάδες συνάδελφοι πολλοί των οποίων μάλιστα θα έχουν να συντηρήσουν ακόμη και τρία σπίτια όταν έχουν παιδιά που σπουδάζουν.
Οι αποσπάσεις δε γίνονται μόνο για να καλυφθούν ανάγκες της υπηρεσίας. Γίνονται κυρίως για λόγους κοινωνικούς για να αντιμετωπισθούν και τα οικογενειακά, οικονομικά και άλλα προβλήματα των εκπαιδευτικών και της κοινωνίας και για παροχή καλύτερης εκπαίδευσης στα παιδιά του ελληνικού λαού.
Γι’ αυτό απευθυνόμενος προς την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας πιστεύω ότι πρέπει με την ευαισθησία που τους διακρίνει να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα αυτό, να δοθεί η δυνατότητα για μια τρίτη φάση αποσπάσεων όπως γίνεται κάθε χρόνο.
Να επανεξετασθούν τα κενά που εδόθησαν για τις ειδικότητες των ξένων γλωσσών και ειδικότερα των γαλλικών και όχι μόνον διότι εμφανίζεται ανεξήγητα μεγάλη διαφορά των κενών που εδόθησαν στις περσινές αποσπάσεις με τα κενά που εδόθησαν φέτος ειδικά στο λεκανοπέδιο. Για τις αποσπάσεις στην πρωτοβάθμια να υπάρχει κάθε φορά κοινός πίνακας εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας για να σταματήσει η αδικία που γίνεται, να παίρνει αποσπάσεις ο γυμναστής της πρωτοβάθμιας με 8 μόρια και χωρίς οικογένεια, να πηγαίνει στην περιοχή της κατοικίας και των συμφερόντων του και ο γυμναστής της δευτεροβάθμιας με 50 μόρια και τρίτεκνος να μην παίρνει απόσπαση και να μένει στο νομό της οργανικής του, μακριά από την οικογένεια του και να καλύπτει το κενό που άφησε ο συνάδελφος της πρωτοβάθμιας.
Να δοθεί η δυνατότητα στο συμβούλιο να εξετάσει επιτέλους και αποσπάσεις από περιοχές που οι συνάδελφοι είναι υπεράριθμοι σε άλλες περιοχές που υπάρχουν υπεραριθμίες στην ειδικότητα. Αυτό δε δημιουργεί κανένα πρόβλημα στην εκπαιδευτική διαδικασία, ούτε δίνει την αίσθηση στον εκπαιδευτικό να νιώθει τιμωρημένος, αλλά αντίθετα όταν είναι κοντά στην οικογένεια του και δεν υφίσταται την οικονομική αφαίμαξη είναι σίγουρο ότι θα αποδώσει περισσότερο στο ρόλο που κάθε φορά του ανατίθεται από την υπηρεσία.
Τέλος, απαίτηση του κλάδου είναι να μην γίνει κανένας διορισμός αναπληρωτών σε περιοχές που εκκρεμούν αιτήσεις απόσπασης μονίμων εκπαιδευτικών πριν γίνει η τρίτη φάση αποσπάσεων.
Με τιμή
Καρλαύτης Δημήτρης
                                                                                              
Αιρετός ΚΥΣΔΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου