Κυριακή 5 Αυγούστου 2012

Δεν επιτρέπεται η αποτυχία

Iσως το μεγαλύτερο ζητούμενο για τη διάσωση της Ελλάδας είναι η αποκατάσταση της αξιοπιστίας της στις διεθνείς αγορές. Καθυστερήσεις, παλινωδίες και αποποίηση ευθυνών, προκειμένου να μην πληγεί το μικροπολιτικό συμφέρον, είναι από τις βασικές αιτίες που οδήγησαν στη σημερινή μεγάλη κρίση.
Επενδυτές που διερευνούσαν ευκαιρίες στην Ελλάδα είχαν να αντιμετωπίσουν το δαιδαλώδη κρατικό μηχανισμό, την αδιαφορία, την καχυποψία, τη διαφθορά και πολλά άλλα που απέτρεπαν το οποιοδήποτε ενδιαφέρον. Η λογική της «ποινικοποίησης» του επιχειρηματικού κέρδους ήταν στη ημερήσια διάταξη, θαρρείς και κάποιος θα επένδυε για να χάσει.
Στη σημερινή συγκυρία το ελληνικό ρίσκο που καλείται να αναλάβει κάποιος είναι τεράστιο. Και
μόνο οι συνεχείς δηλώσεις και προβλέψεις περί πτώχευσης και επιστροφής στη δραχμή αποτελούν αιτία για να βγει η χώρα από τον επενδυτικό χάρτη, σοβαρών κεφαλαίων που αποζητούν κινήσεις μακροπρόθεσμου χαρακτήρα.
Πρέπει να σταλούν σαφή μηνύματα ότι κάτι αλλάζει προς το καλύτερο, ότι είμαστε αξιόπιστοι και ότι υπάρχουν ευκαιρίες.
Η νέα ηγεσία του υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων έθεσε από την πρώτη στιγμή ψηλά στην ατζέντα της την ανάπτυξη προκειμένου να βγει η χώρα από τη σημερινή.... μιζέρια. Πρόσφατα ο Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε ότι «η χώρα πρέπει να περάσει από την άμυνα στην επίθεση. Να μην περιμένουμε απλά και μόνο παθητικά άνωθεν αποφάσεις για να γίνει διαχειρίσιμο το πρόβλημά μας. Να το βάλουμε εθνικό πείσμα, ότι δεν είναι καλύτεροι από εμάς οι Ιρλανδοί ή οι Πορτογάλοι, που τα έχουν καταφέρει σχετικά καλύτερα, αλλά ότι μπορούμε κι εμείς. Είναι εθνική πρόκληση η Ελλάδα να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κρίσης. Είναι η μάχη της γενιάς μας, αυτό που συμβαίνει! Και η μάχη αυτή πρέπει να κερδηθεί. Δεν έχουμε δικαίωμα να χάσουμε.»
Ένα σημαντικό μήνυμα προς τους νέους υποψήφιους επενδυτές θα είναι η διάσωση των επενδύσεων που ήδη υπάρχουν στην Ελλάδα και μάλιστα με ευνοϊκούς τραπεζικούς όρους, που «κλείδωσαν» σε άλλες καλύτερες περιόδους. Η προσπάθεια στρέφεται στη διάσωση των τεσσάρων μεγάλων οδικών έργων που βρίσκονται στον αέρα ελλείψει χρηματοδότησης.
Η επανεκκίνηση των τεσσάρων έργων (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας, Ολυμπία Οδός και Ιόνια Οδός) σημαίνει 30.000 θέσεις εργασίας άμεσα και περίπου 50.000 με 60.000 θέσεις επιπλέον έμμεσα στην περιφέρεια. Εκτιμάται ότι οι συμβάσεις παραχώρησης θα προσφέρουν ετήσια ανάπτυξη στη ΑΕΠ της τάξεως του 2%.
Οι διαπραγματεύσεις αναμένονται δύσκολες και τα χρονοδιαγράμματα σφιχτά αλλά χρόνος δεν περισσεύει, ούτε η αποτυχία επιτρέπεται.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό
1) Θα ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου για την επίτευξη συμφωνίας-πλαίσιο.
2) Επειδή είναι αναγκαία η έγκριση της συμφωνίας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, έχει ζητηθεί η συμμετοχή εκπροσώπων της επιτροπής στις διαπραγματεύσεις, ως παρατηρητών για να συντομευθούν οι διαδικασίες.
3) Υποβάλλονται προς έγκριση στη Βουλή οι νέες συμφωνίες, μέχρι το τέλος του έτους.
Γράφει ο Νίκος Ζάβρας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου